صندلی گیمینگ، یکی از وسایل ضروری برای افرادی است که به بازی‌های ویدئویی علاقه دارند.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که ساعت‌های طولانی برای اجرای گیم در مقابل صفحه‌نمایش می‌نشینید، از این فرصت طلایی با زمان محدود غافل نشوید.

معرفی انواع صندلی گیمینگ

در سال‌های اخیر، گیمینگ حرفه‌ای، از یک سرگرمی به یک شغل پول‌ساز تبدیل شده است. دراین‌بین، گیمرهای حرفه‌ای برای حفظ هر گونه برتری نسبت به رقیبان خود، دست به تهیه تجهیزات گیمینگ زده‌اند. از جمله خرید صندلی گیمینگ ، موس‌های دقیق و مانیتورهای سریعی که گیمرها را حتی برای چند میلی‌ثانیه، از حریفان خود جلو می‌اندازند. صندلی گیمینگ، یکی از تجهیزاتی است که به گیمرها کمک می‌کند تا در زمان طولانی‌تر با آسیبی کمتر، به انجام بازی‌های ویدئویی بپردازند. گیمرها می‌توانند با بهترین انتخاب، در این شرایط ویژه هزینه کمتری را پرداخت کنند؛ اما شاید سخت‌ترین کار برای آن‌ها، انتخاب بهترین محصول از بین برندهای مختلف باشد. به همین جهت در ادامه مقاله، به شرح مواردی پرداخته‌ایم که انتخاب را برای گیمرها راحت‌تر می‌کند.

راهنمای خرید بهترین صندلی برای گیمرها

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما قصد خرید بهترین صندلی را برای گیم دارید. خوشبختانه برندهای گیمینگ، برای جذب بیشتر مشتری در رده‌های قیمتی گوناگونی رقابت می‌کنند؛ اما در این رقابت، چه برندهایی می‌توانند برنده باشند. بهترین صندلی گیمینگ، ویژگی‌های منحصربه‌فردی نسبت به محصولات معمولی دارد. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

ارگونومیک بودن

هنگام انتخاب این محصول، راحتی، اصلی‌ترین معیار است تا کمر و گردنتان در اثر گیمینگ طولانی‌مدت، دچار آسیب نشود. شما باید به‌دنبال خصوصیاتی باشید که از ایجاد هرگونه درد مزمن، جلوگیری می‌کند. یکی از مزایای صندلی‌های ارگونومیک، همین موضوع است. هنگامی که این کالا را ارگونومیک معرفی می‌کنند؛ یعنی در ساخت آن، به فیزیک جسمی افراد توجه کرده‌اند. پس، ارگونومیک بودن این محصول به حفظ سلامت فیزیکی گیمرها کمک می‌کند.

پشتیبانی از گردن و گودی کمر کاربر

بالشتک‌های پشتیبان، تنها گوشه‌ای از مشخصات استانداردی است که بهترین وضعیت بدنی را برای گیمرها ایجاد می‌کند. صندلی گیمینگ ریزر از آسیب رسیدن به مهره‌های گردن و کمر فرد جلوگیری می‌کند و خستگی او را به تأخیر می‌اندازد. در برخی از برندها، این بالشتک‌ها قابل‌تنظیم هستند و کاربر می‌تواند آن‌ها را باتوجه‌به شرایط خود تنظیم کند.

کیفیت ساخت تشک و روکش

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین محصول برای گیمینگ، ساخت آن با موادی با کیفیت بالا همانند چرم است. اکثر این محصولات، از چرم مصنوعی یا از ترکیب این چرم و توری ساخته می‌شوند تا کاربران احساس راحتی بیشتری داشته باشند. یکی دیگر از نکته‌های کلیدی برای انتخاب این کالا، توجه‌به ضخامت مناسب تشک است. بهترین تشک‌های صندلی گیمینگ شامل روکش‌های دارای تهویه هستند؛ زیرا این خصوصیت، سبب می‌شود تا هوا در زیر بدن و پشت کاربران گردش داشته باشد و در نهایت، از عرق‌کردن آن‌ها هم جلوگیری می‌کند.

دسته‌های قابل‌تنظیم

یکی دیگر از مشخصات مهم در انتخاب بهترین محصول گیمینگ، داشتن دسته‌های قابل‌تنظیم است. این دسته‌ها، در هنگام استفاده آسودگی کاربر را فراهم می‌کنند. در استفاده از این محصولات، بهترین حالت قرارگرفتن آرنج‌ها این است که دست گیمر در وضعیت استراحت قرار گیرد. در برخی از صندلی‌ها، این قسمت قابل‌تنظیم است و کاربر نسبت‌به‌ راحتی بدن خود آن را تنظیم می‌کند. نرمی و قابل‌انعطاف‌بودن دسته‌ها هم راحتی بیشتری را برای کاربران ایجاد می‌کند. با قرارگرفتن دست‌ها در بهترین حالت، شانه‌ها هم در شرایط ایمن‌تری قرار می‌گیرند و فشاری به آن‌ها وارد نمی‌شود. یکی از بهترین انتخاب‌ها در این بخش، می‌تواند صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر باشد.

قابل‌تنظیم بودن ارتفاع

یکی دیگر از نکته‌های مهم در انتخاب بهترین محصول، قابل‌تنظیم بودن ارتفاع این کالاست. با این ویژگی، هر کاربر می‌تواند متناسب با قد خود ارتفاع را تنظیم کند.

پایه و مفصل گردشی

یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب برترین محصول، داشتن پایه و نشیمن‌گاه گردشی است. بهترین پایه مدلی است که شامل 5 شاخه، با ثبات بالا و چرخ‌های محکم و باکیفیت باشد. همچنین، نشیمن‌گاه هم باید گردشی بوده و به‌راحتی روی میله پایه بچرخد. در این شرایط، امکان دسترسی آسان گیمرها به موس و کیبورد فراهم می‌شود.

مکانیسم ساخت و تنظیم صندلی

صندلی گیمینگ مدل‌های ساخت متفاوتی دارد، شیب برخی از آن‌ها ثابت و اندازه شیب در برخی دیگر، قابل‌تنظیم است. در بعضی از آن‌ها، چرخ‌ها قفل می‌شوند و امکان حرکت و تاب‌خوردن را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ بنابراین، محصولی را انتخاب کنید که قابلیت‌های چندمنظوره‌ای را دارد.

سازگاری با سیستم، میز و بازی

از دیگر ویژگی‌های مهم این کالا، تناسب با سیستم، میز کار و دستگاه بازی کاربر است. بازی با استفاده از لپ‌تاپ، کامپیوتر، پلی‌استیشن، مک و ایکس‌باکس صندلی مناسب خود را نیاز دارد. حتی میزی که دستگاه بازی کاربر روی آن قرار گرفته هم فاکتور مهم دیگری، در انتخاب این محصول است.

حال که با این ویژگی‌ها آشنا شدید، دید وسیع‌تری را در انتخاب این محصول خواهید داشت. اگر تمایل دارید راحتی ایمن‌تری را در اجرای بازی داشته باشید، صندلی گیمینگ ریزر و دی ایکس ریسر انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای هستند.

عوامل مؤثر در تعیین قیمت صندلی گیمرها

قیمت این محصول می‌تواند تحت‌تأثیر المان‌های متعددی قرار بگیرد. این فاکتورها عبارت‌اند از:

جنس و کیفیت ساخت

جنس و کیفیت ساخت، یکی از اصلی‌ترین عواملی است که می‌تواند بر قیمت این کالا تأثیرگذار باشد. محصولاتی که از جنس چرم با کیفیت بالا ساخته شده‌اند، اغلب قیمت بالاتری را دارند. همچنین، کالاهایی که از مواد با کیفیت بالا و ساختار مقاوم استفاده می‌کنند، قیمت گران‌تری را شامل می‌شوند.

برند

برند این محصول هم می‌تواند روی قیمت تأثیر بسزایی داشته باشد. برندهای مشهور در این صنعت، ممکن است نرخ بالاتری را به دلیل تکنولوژی‌های خاص، شهرت برند، طراحی منحصربه‌فرد یا کیفیت بالا داشته باشند.

ویژگی‌ها و تنظیمات

این محصولات با ویژگی‌ها و تنظیمات مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. به‌عنوان‌مثال صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع، زاویه و نیمکت، بازوها و پشتیبانی مناسب برای ناحیه کمر است، قیمت بالاتری نسبت به محصولاتی دارد که این ویژگی‌ها را شامل نمی‌شوند.

برچسب‌ها