مجری طرح آزادراههای وزارت راه و ترابری در گفتوگو با همشهری گفت: با نهایی شدن این مذاکرات شرکت چینی ظرف مدت 3 تا 4 ماه عملیات اجرایی منطقه اول پروژه را آغاز نموده و براساس قرارداد باید از زمان شروع این پروژه ظرف مدت 3 سال به بهرهبرداری برسد.
تاکنون ارائه ضمانتنامه بانکی برای آغاز عملیات اجرایی منطقه اول پروژه مانع اجرایی شدن این منطقه از پروژه بوده و مباحثی همچون تنشهای سیاسی تأثیری در این زمینه نداشته است؛ چراکه اگر هم تحریمی اعمال شود محورهای آن مشخص بوده و تأثیری در اجرای پروژه آزادراه تهران – شمال نخواهد داشت.
وی در زمینه مناقصه منطقه دوم این پروژه گفت: برای این منطقه برخی پیشنهادها که از 2 سال پیش ارائه و متوقف مانده بود در حال بررسی است.
محمدرضا منتظری گفت: اجرای پروژه آزادراه تهران – شمال شتاب بیشتری گرفته و اکنون در منطقه 4 عملیات اجرایی از سرعت قابل قبولی برخوردار است.
منتظری در زمینه چگونگی تأمین اعتبار این پروژه گفت: مجوز انتشار 30 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه این آزادراه در دو مرحله طی آبان و دی ماه جاری صادر شده و در متمم بودجه نیز اعتبار 10 میلیارد تومانی برای این پروژه پیشبینی شده که در صورت تصویب، مشکلات مالی احداث آزادراه تهران – شمال مرتفع خواهد شد.