رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت برخی از طرح‌های بزرگراهی و تقاطعی تهران تاکید کرد که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمان سفرهای درون شهری کاهش می‌یابد و بار ترافیک کم می‌شود و شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

همشهری- زینب زینال زاده: پایتخت‌نشینان هر روز ساعت‌ها در ترافیک می‌مانند و فرصت‌های طلایی آنها در این معضل ثابت می‌سوزد. گرچه مدیریت شهری با توسعه، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گامی در راستای برون‌رفت از ترافیک سرسام‌آور کنونی تهران برداشته است، اما جبران عقب‌ماندگی یک دهه با این اقدامات قطعاً زمان‌بر خواهد بود. به همین دلیل است که تکمیل و توسعه پروژه‌های بزرگراهی در دستور کار قرار گرفت و آنطور که سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری گفته: «محورها و شبکه‌های بزرگراهی یکی از راهکارهای برون‌رفت از ترافیک هستند، چرا که احداث و تکمیل این محورها در کلانشهری چون تهران منجر به روان‌سازی عبور و مرور خودروها، کوتاه‌شدن فاصله سفرهای درون‌شهری، کاهش بار ترافیک و ... می‌شود. به همین دلیل است که مدیریت شهری با جدیت تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها را پیگیری می‌کند.»

عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران هم از افتتاح ۱۸پروژه تقاطعی تا پایان سال خبر داد و گفت که امسال احداث ۲۳تقاطع در دستور کار قرار دارد که با تکمیل و بهره‌برداری از ۱۸پروژه بیش از ۱۸۰کیلومتر راه اضافه شهروندان کوتاه می‌شود. براساس پیش‌بینی‌های سازمان مهندسی و عمران، برخی از این پروژه‌ها که با هدف مدیریت ترافیک تهران طراحی و عملیاتی شده‌اند، امسال بهره‌برداری می‌شوند که در ادامه به اهم آنها در مناطق اشاره شده است.

منبع: همشهری آنلاین