تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۳

گروه شهری: ایستگاه متروی اتمسفر از خط 5 متروی تهران دوشنبه 22 آبان با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

محسن هاشمی مدیر عامل شرکت قطارهای شهری تهران و حومه (مترو) در مصاحبه با همشهری از خط 5 مترو به عنوان خط متروی«اتصال» نام برد که شهر اقماری کرج را به تهران متصل می‌سازد.

وی در توضیح این مطلب گفت: با در نظر گرفتن این مهم که روزانه 2 میلیون سفر از شهرهای اقماری کرج، ورامین، هشتگرد، بومهن، پردیس، ورامین، شهریار و اسلامشهر به سمت تهران صورت می گیرد متروی تهران سیاست اتصال ریلی این شهرکها به تهران را در دستور کار  خود قرار داد تا متعاقب آن مردم با بهره گیری از این شیوه حمل و نقل، بدون نیاز به استفاده از وسیله نقلیه شخصی و به شیوه ای منظم با استفاده از مترو علاوه بر اینکه ترافیک و آلودگی هوای کمتری را به شهر تهران تحمیل  می‌سازند،  از امکان استفاده  از وسیله ای پر سرعت و ایمن در جابجایی برخوردار  می‌شوند.

محسن هاشمی به عنوان نمونه از متروی کرج گلشهر نام برد که از 11 ایستگاه برخوردار است که از این میان ایستگاه‌های تهران، چیتگر، ایران خودرو، وردآورد، کرج، گلشهر به بهره برداری رسیده و فردا نیز ایستگاه اتمسفر با ظرفیت روزانه 20 هزار سفر امکان دسترسی اهالی گرمدره، کرج و ناصریه به تهران را فراهم می‌سازد.

مدیر عامل شرکت مترو ادامه داد: یکی از ویژگیهای خوب این ایستگاه که در 27کیلومتری تهران قرار دارد، برخورداری از محوطه وسیع پارک سوار است تا ساکنین مناطق مورد اشاره با پارک وسیله نقلیه شخصی خود از قطار برای حرکت به سمت تهران استفاده نمایند.

هاشمی اظهارداشت: به توجه به اینکه 30 واگن به قطارهای کرج اضافه شده تا هفته آینده ضمن آن  که قطارهای کرج 8 واگنه می‌شوند واگنهای ویژه بانوان از یک به دو واگن افزایش خواهد یافت.

وی همچنین خبرداد:‌‌‌‌ با در نظر گرفتن اینکه هر دو ماه قرار است دو قطار به خطوط 1 و 2 تهران اضافه شود، زمان انتظار قطارهای متروی تهران که هم اکنون 4 دقیقه است در زمستان به هر 5/3 دقیقه یک قطار و تا آخر زمستان به هر 3 دقیقه یک قطار کاهش خواهد یافت.