تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۱

نیویورک: ابتکار فرزندان یک پیرزن برای جشن تولدش، یکی از بهترین خاطرات زندگی او را رقم زد.

فرزندان این پیرزن از سال گذشته تصمیم گرفتند جشن تولد 85 سالگی مادرشان را به نحوی متفاوت برگزار کنند. به همین منظور تعداد زیادی بوته گل نرگس خریداری کرده و در باغچه حیاط پشتی خانه‌شان کاشتند.

در طول یک سال آنها تلاش کردند بوته‌ها از چشم مادرشان مخفی بماند تا دقیقا در روز تولدش بتواند این گل‌های نرگس زیبا را ببیند. گفتنی است این گل‌ها به گونه‌ای کاشته شده بودند که جمله تولدت مبارک مادر را نمایش می‌دادند. این پیرزن به خبرنگاران گفت که‌ بهترین هدیه تولد تمامی عمرش را از فرزندانش دریافت کرده است.

کمک گرفتن سارق از پلیس

نیوجرسی: سارقی که برای فرار از دست پلیس خود را به درون آب انداخته بود، ناچار شد برای بیرون آمدن از پلیس کمک بخواهد. این سارق به همراه دوستش در حال دستبرد زدن به یک خانه ویلایی بود که ساکنان خانه سررسیدند و یکی از آنها را دستگیر کردند.

اما این سارق جوان موفق به فرار شد و خود را از پنجره ساختمان به درون دریاچه‌ای که زیر پنجره قرار داشت پرتاب کرد. او قصد داشت با شنا خود را به آنسوی دریاچه رسانده و فرار کند اما دمای آب به قدری سرد بود که او موفق به انجام این کار نشد.

به همین دلیل با فریاد‌های مکرر، ماموران پلیس را که هنوز در خانه حضور داشتند خبر کرد و آنها برای بیرون کشیدن او از آب یک حلقه نجات داخل آب انداختند. این مرد پس از بیرون آمدن از آب از ماموران تشکر کرد و باز هم قصد فرار داشت که این‌ بار به او دستبند زدند و راهی زندان شد.

چه کسی بیشتر  می‌خوابد

پاریس: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که در میان کشور‌های ثروتمند، فرانسوی‌ها بهتر از همه مردم جهان می‌خوابند و غذا خوردن آنها هم نسبت به مردم دیگر کشور‌ها مطلوب‌تر است.

بنابر این تحقیقات هر فرانسوی به طور میانگین 9 ساعت خواب شبانه دارد که در مقایسه با متوسط خواب کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها یک ساعت بیشتر است. از سوی دیگر با وجود اینکه اخیرا علاقه به فست‌فود‌ها جای خود را در بین فرانسوی‌ها نیز باز کرده است، آنها همچنان با آرام غذا ‌‌خوردن  و در طول شبانه روز 2 ساعت را صرف این کار می‌کنند.

این در حالی است که به عنوان مثال مکزیکی‌ها تنها نیم ساعت از وقت روزانه‌شان را به غذا خوردن اختصاص می‌دهند. جالب است که با وجود اینکه ژاپنی‌ها زمان کمتری به خوابیدن اختصاص می‌دهند و مدت زمان بیشتری سرگرم کار هستند اما همچنان آداب غذا خوردن آرام را حفظ کرده‌اند و آنها هم حدود 2 ساعت را به غذا خوردن اختصاص می‌دهند.

آرایشگاه اتوبوسی

گوتنبرگ: این روزها پلیس سوئد به دنبال مردی است که بدون اجازه مسافران اقدام به کوتاه کردن موی آنها در داخل اتوبوس می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد حدود 30 سال سن دارد و در نقاط مختلف شهر سوار اتوبوس‌ها شده و در یک فرصت مناسب موی مسافران را کوتاه می‌کند.

شاهدان عینی می‌گویند این مرد ناگهان قیچی‌اش را از جیب کتش بیرون‌ می‌آورد و تکه‌ای از موی مسافران را می‌برد. البته تا کنون مسافران اتوبوس‌ها نتوانسته‌اند او را به دام بیندازند و پلیس هم با چهره‌نگاری این سارق در تعقیب اوست. به گفته مقامات، این مرد احتمالا از یک بیماری روانی رنج می‌برد.

پلیس توصیه کرده است تا زمان دستگیری این مرد، شهروندان در اتوبوس مراقب مو‌های خود باشند و از قرار گرفتن در کنار افراد مشکوک خودداری کنند. گفتنی است، برخی از شهروندان برای جلوگیری از کوتاه شدن ناخواسته موهای‌شان در اتوبوس کلاه به سر می‌گذارند.