به گزارش همشهری آنلاین، البته این رستورانها و کافههای مثلا خاص در یک موضوع، فصل مشترک دارند و آن هم قیمت بسیار بالای غذا و نوشیدنیهایشان است؛ بهطوری که شاید ارزانترین آیتم منویشان آب معدنی باشد.
مثلا رستورانیهایی وجود دارد که نامهای عجیب و غریبی برای غذاها و نوشیدنیهایشان انتخاب میکنند که بگویند ویژه و به نوعی باکلاس هستند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند. درصورتی که ممکن است همان غذا یا نوشیدنیای باشد که بارها در طول شبانه روز خورده باشید.
برخی از رستورانها هم هستند که از سبک و سیاق خاصی برخوردارند؛ مثلا به سبب دکوراسیونهای لاکچری و منطقهای که رستوران شان در آن قرار دارد یا غذاهای شان را بدون قیمت در منو قرار میدهند یا به دلار قیمت تعیین میکنند. برخی رستورانها هم فهرست غذای فارسی را حذف کردهاند و اگر بخواهید غذا سفارش بدهید، باید از یک منوی انگلیسی سر در بیاورید و اگر چیزی از این زبان بیگانه بلد نباشید، ممکن است به جای خوراک گوشت، بشقاب سبزیجات تحویل تان بدهند!
بیشتر بخوانید:
- تبلیغات منهای کلمات فرنگی
اما کافههایی هم در شهر وجود دارد که از این قاعده مستثنی نیستند. آنها برای آن که خاص جلوه کنند، اقدامات عجیبی انجام میدهند و ادا و اطوارهای جالبی دارند که از عجیبترین آنها میتوان کافهای را نام برد که فقط باید در آن انگلیسی صحبت کنید. یعنی اگر وارد این کافه شوید و به زبان فارسی درخواست تان را مطرح کنید، جوابی از کارکنان آن کافه دریافت نخواهید کرد. گویا برایشان فرقی هم ندارد که مشتری کافه، توریست خارجی باشد یا هموطن ایرانی. در هر حالت باید برای رفتن به این کافه و سفارش ۲فنجان قهوه با کیک، حداقل آیلتس داشته باشید!
جالب اینجاست که این همه اصرار بر خاص و عجیب بودن و ادا در آوردن، از خود بیگانگیای است که در هیچ کشور دیگری مشاهده نمیکنید. ضمن اینکه بهتر است این کافه و رستورانها، به جای پرداختن به حواشی اینچنینی، حواسشان به کیفیت غذا و نوشیدنیهایی باشد که در اختیار مردم قرار میدهند؛ چون این مورد است که بیش از همه برای مشتریان شان اهمیت دارد.