مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: برای اولین بار ایستگاه مخصوص آواربرداری ایجاد شد. قاعدتا در ابتدای کار هستیم و نیروهای متخصص را جذب می‌کنیم تا صرف ۳ سال بتوانیم یک ایستگاه کامل و جامع داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، قدرت الله محمدی در حاشیه تمرین اسکان اضطراری در کلانشهر تهران که امروز ۲۴ آبان ماه در بوستان ولایت و با حضور همه دستگاه های مرتبط برگزار شد، گفت: زمانی که یک حادثه ملی رخ می‌دهد تنش بین نیروهای امدادی پیش می‌آید اما با این مانور می‌توانیم، این فشار و تنش را کم و امداد رسانی را به شهروندان افزایش دهیم. در این میان آتش نشانی باید حریق ناشی از زلزله و آواربرداری را انجام دهد.

او افزود: ما باید در ۴۸ ساعت اولیه حادثه که زمان طلایی است حتما آواربرداری را انجام دهیم تا مردم را نجات دهیم.

او خبر داد: برای اولین بار ایستگاه مخصوص آواربرداری تشکیل دادیم ، شروع این کار مبارک است. در ابتدای کار هستیم و نیروهای متخصص را جذب می‌کنیم تا صرف ۳ سال بتوانیم یک ایستگاه کامل و جامع داشته باشیم.بخش خصوصی را با خودمان همراه میکنیم که از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در پاسخ به این سوال که«با تجهیزات فعلی چند درصد آواربرداری تهران امکان‌پذیر است؟» گفت: این مانور ظرفیت‌ها را نشان داد اما برای پیشبرد اهداف نیاز به حضور بخش خصوصی هستیم، در حال حاضر انسجام ایجاد شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به زمان هستیم.

او افزود: در سازمان آتش نشانی نیاز به بالگرد نداریم چون در زمان آتش حرکت بالگرد موجب افزایش احتراق می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین