راه‌های اصلی و فرعی جنوب استان بارش سیستان و بلوچستان بعد ازبارش شدید باران روز گذشته (۲۶ آبان) بازگشایی شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر کل بحران استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: «فصل پاییز با بارش شدید باران در جنوب استان همراه است. بارش روز جمعه هم باعث طغیان رودخانه‌های محلی و مسدود شدن راه‌های فرعی در مسیر فنوج- کتیج شد که با تلاش نیروهای خدماتی همه راه‌های فرعی و اصلی بازگشایی شده و هیچ راه مسدودی نداریم.»
مجید محبی افزود: «آبگرفتگی معابر هم در اثر بارش شدید اتفاق می‌افتد که با آماده باش نیروهای امدادی بلافاصله برای رفع آبگرفتگی اقدام می‌شود. هم اکنون نیز آبگرفتگی معابر ناشی از باران روز گذشته فروکش کرده و هیچ گزارشی مبنی بر آبگرفتگی نداریم.»
به گفته شهرام مبارکی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان برای بازگشایی مسیر فرعی بسته شده در محور فنوج-کتیج۵۰ گشت راهداری در قالب ۳۴۰ نیروی راهدار با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین اعزام شدند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد در بارش شبانه روز اخیر در جنوب استان سیستان و بلوچستان، منطقه کهیر با ۱۴ میلی‌متر پربارش‌ترین بوده و زاهدان با ۰.۱ میلی‌متر بارش کمترین بارش را داشته است.
از آنجا که بارش باران، وزش تندباد و رگبار در نیمه شمالی و غرب استان هم پیش‌بینی می‌شود، ضروری است شهروندان سیستان و بلوچستانی از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام در ارتفاعات خودداری کنند.
سامانه ۱۴۱ نیز برای آگاهی از آخرین وضعیت راه‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان در اختیار شهروندان است.

بیشتر بخوانید:
بارش ۲۱ میلیمتری و آبگرفتگی در معابر اهواز