به گزارش همشهری آنلاین؛ میادین از جمله گلوگاههای ترافیکی تهران محسوب می شوند که ایجاد چپ گرد و راست گرد از جمله راهکارهای مدیریت ترافیک در این محورها است. سرهنگ مصطفی زینی وند با بیان این که اصلاحات هندسی منجر به انضباط بخشی و قانونمند شدن عبور و مرور خودروها میشود، به تشریح وضعیت میدان ها پرداخت.
- میدان قزوین: رانندگانی که در این میدان از سمت میدان رازی و گمرک به سمت شمال تردد میکنند شاهد حجم بالای عبور و مرور در این محدوده هستیم. برای اینکه گردشها به چپ قانونمند شود، چپ گرد آزاد شونده ایجاد شده است.
- میدان قیام: اصلاحات هندسی تغییر در وضعیت میدان ایجاد نمی کند و فقط شاهد تحول در جهات ترافیکی و عبور و مرور خواهیم بود. در این میدان هم چپ گرد آزاد شونده پیش بینی و اصلاحات هندسی از سکوی میدان و هم در اطراف میدان بررسی طراحی شده است.
- میدان سبلان: اکنون در این محدوده زیرگذر در حال احداث است و دو جریان ترافیکی به صورت غیر هم سطح از این محل عبور میکند تا اختلالی را که در میدان داریم را برطرف کنیم.
- میدان حر: با چراغ راهنمایی و رانندگی کنترل و ترتیب ورود به میدان با استفاده از چراغ هماهنگ شده است.
- میدان ارتش: یک ضلع میدان که حالت دوربرگردان داشت، حذف شده و در این محدوده جریان ترافیکی را به سمت غرب هدایت کرده تا رانندگان در دور برگردان بعدی بتوانند دور بزنند و طول صف ایجاد و مشکل برطرف شود.