سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه‌) در نیمه‌ غربی‌ کشور، بخش‌هایی‌ از مرکز و جنوب‌، ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز، ارتفاعات‌ و دامنه‌های زاگرس‌ بارش‌ باران، رعد و برق‌، در مناطق‌ مستعد ریزش‌ تگرگ‌، وزش‌ باد شدید موقت‌ گاهی‌ همراه با گرد و خاک‌ و در نواحی‌ سردسیر و مرتفع‌ کولاک‌ برف‌ و در نواحی‌ شمال شرق‌ کشور ابرناکی‌ و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

امروز بیشینه‌ بارش‌ در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد، بوشهر، شمال غرب‌ فارس‌، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، جنوب‌ همدان و ارتفاعات‌ البرز مرکزی انتظار می‌رود.

سه‌شنبه‌ سامانه‌ بارشی‌ در بخش‌هایی‌ از شمال غرب‌، غرب‌، جنوب‌ غرب‌، جنوب‌، ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز، ارتفاعات‌ و دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی، سواحل‌ دریای خزر، شمال شرق‌ و شرق‌ کشور فعالیت‌ خواهد داشت‌ و بیشینه‌ بارش‌ در استان‌های خراسان شمالی‌، گلستان، شرق‌ مازندران، ارتفاعات‌ البرز شرقی‌ و ارتفاعات‌ زاگرس‌ مرکزی رخ‌ می‌دهد.

چهارشنبه‌ بارش‌ در بخش‌هایی‌ از شمال شرق‌ کشور، سواحل‌ شرقی‌ و ارتفاعات‌ شرقی‌ البرز بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌ و در اواخر وقت‌ سامانه‌ بارشی‌ از کشور خارج‌ خواهد شد.

پنجشنبه‌ و جمعه‌ در غالب‌ نقاط‌ کشور جوی نسبتا پایدار انتظار خواهد رفت‌.

طی‌ ۲ روز آینده در نیمه‌ غربی‌ کشور و استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز، سه‌شنبه‌ در سواحل‌ دریای خزر و چهارشنبه‌ در نیمه‌ شرقی‌ کشور و بخش‌هایی‌ از مرکز کاهش‌ محسوس‌ دما رخ‌ خواهد داد.

همچنین‌ امروز و فردا در غالب‌ نقاط‌ کشور وزش‌ باد نسبتا شدید تا شدید، گاهی‌ همراه با خیزش‌ گرد و خاک‌ و در برخی‌ مناطق‌ مستعد (به ویژه در شمال شرق‌ کشور) گاهی‌ طوفان شن‌، کاهش‌ دید و کاهش‌ کیفیت‌ هوا پیش‌بینی‌ می‌شود.

امروز نیمه‌ شمالی‌خلیج‌ فارس‌ و روزهای سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ خلیج‌ فارس‌ و دریای خزر مواج‌ است.