ورود سامانه کم فشار جوی به گلستان ممکن است باعث بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع شود و برای جلوگیری از حریق نیروهای امدادی آماده‌باش هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر بحران استان گلستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: «از امروز (29 آبان) 2 سامانه جوی به استان وارد می‌شود که نخسیتن آن سامانه کم فشار و با کاهش رطوبت و باد شدید همراه است. فعال شدن این سامانه باعث برروز حریق در جنگل‌ها و مراتع می‌شود.»
نعمت‌الله حاجی‌زاده افزود: «برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع جلساتی با اداره‌های محیط زیست، منابع طبیعی برگزار شده و نیروهای امدادی آماده‌باش هستند.»
مدیر بحران استان گلستان سامانه بارشی دوم را که از فردا (30 آبان) فعال می‌شود و تا پنجشنبه(2 آذر) فعال است، با کاهش دما همراه دانست و گفت: «این سامانه بارشی با کاهش دمای 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد همراه است و رعد و برق در مناطق کوهستانی، بارش تگرگ، وزش باد و مه را با خود دارد. نیروهای شهرداری نیز آماده‌باش هستند تا در صورت شکستن درختان کهنسال و سقوط اشیا اقدامات لازم را انجام دهند.»
حاجی‌زاده ادامه داد: «آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها را نیز خواهیم داشت و لازم است شهروندان به توصیه‌های ایمنی توجه داشته باشند و از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.»
به گفته وی از تمام فعالیت گروه‌های کوهنوردی و گردشگری ممانعت شده‌است.

بیشتربخوانید:
ورود سامانه بارشی پرقدرت به ایران | هشدار قرمز هواشناسی برای ۷ استان ؛ این استان‌ها منتظر بارش‌های شدید باشند