مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد که ایران یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در آسیا است.

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با همشهری آنلاین، در خصوص شرایط تیم ملی بعد از آمدن امیر قلعه‌نویی گفت: قلعه‌نویی جدا از تجربیاتی که در مربیگری دارد، در مدیریت و جمع کردن حاشیه‌ها هم تبحر دارد و می‌توان به مسئله بیرون رفتن احمد نوراللهی از اردو اشاره کرد که در نهایت این بازیکن را کنار گذاشت. تیم کلی نتایج خوبی گرفته ولی مسئله مهم این است که بتوانیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. اگر با تیم‌های قوی و مطرح بازی کنیم قطعا بازیکنان پخته‌تر می‌شوند و اعتماد به نفس تیم هم بیشتر می‌شود ولی متاسفانه این شرایط مهیا نیست.

او در ارتباط با اینکه آیا ایران می‌تواند بعد از ۶دهه ناکامی، قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، تاکید کرد: ما بازیکنان بسیار خوب و با کیفیتی داریم که خیلی راحت در اروپا فوتبال بازی کرده‌اند، پس در زمینه بازیکن مشکلی نداریم. از طرفی سرمربی تیم ملی هم تجربیات زیادی در این سال‌ها کسب کرده و تیم ملی با این شرایط باید قهرمان آسیا شود. ما همیشه جزو تیم‌های برتر آسیا بوده‌ایم و حتی ژاپن و کره هم به عنوان یک رقیب جدی به ما نگاه کرده‌اند.

از اکبرپور می‌پرسیم که در دوره‌های گذشته هم بازیکنان با کیفیتی داشتیم ولی چرا در ۶۰سال گذشته قهرمان نشدیم، او در این خصوص عنوان کرد: باید علت این موضوع ریشه‌یابی شود که چرا در این سال‌ها قهرمان نشدیم. ما همیشه فوتبالیست‌های خوبی داشتیم ولی قطعا در برنامه‌ریزی، آینده‌نگری، مسائل سخت افزاری مشکل داشتیم و از طرفی با حاشیه‌های مختلفی هم دست و پنجه نرم کرده‌ایم. خیلی مواقع بابت انتخاب‌های سفارشی بازیکنان و مربیان ضرر کردیم و حق به حقدار نرسیده است. به عنوان مثال قبل از جام جهانی ۹۸ مرا خط زدند و به جای من یک دکور را به فرانسه بردند!