به گزارش همشهری آنلاین از insideevs، بلیزر برقی شورولت در مقایسه با هیوندای Ioniq ۵، صندلیهای جلوی کمی راحتتری دارد، اما هر دو هم گرمکن و هم خنککننده دارند، چیزی که نمیتوانید در مدل Y پیدا کنید، چون صندلیهای جلوی آن فقط گرمکن دارد.
کیفیت ساخت بلیزر بسیار بهتر از کراس اوور تسلاست که در جاده های صدای جیرجیر میدهد و می لرزد. همچنین بهنظر میرسد شورولت از نظر راحتی و چابکی وضعیت بهتری دارد و و سواری بسیار آرامی را تجربه میکنید.
بیشتر بخوانید:
قطارهای برقی چینی، سریعتر از هواپیما | سرعت آنها به ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد
از نظر فناوری، کراس اوور جدید بدون آلایندگی شورولت با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ، کنتراست فوق العاده و گرافیک عالی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. حتی از صفحه نمایش مرکزی تسلا Y بزرگتر است.
با این حال، درست مانند خودروی الکتریکی تسلا، بلیزر EV از ادغام Apple CarPlay و Android Auto برخوردار نیست که برای کاربر نهایی چندان منطقی نیست. مطمئناً، نقشههای بومی Google و فروشگاه رسمی برنامه Google را در بلیزر برقی دریافت میکنید، اما بهتر است که گزینههای CarPlay و Android Auto را هم در اختیار داشته باشید.
وقتی صحبت از بُرد رانندگی به میان می آید، بلیزر EV با عددی بهتر از آنچه تبلیغ شده بود، عمل میکند. کراس اوور باتریدار شورولت(در تریم RS AWD) می تواند تا ۴۴۹ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند، اما در آزمایشی که یک کارشناس انجام داده تا ۵۱۵ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کرده است.
بیشتر بخوانید:
با این حال، تسلا مدل Y که برد ۵۲۴.۵ کیلومتر برای آن تخمین زده شده، در طول آزمایش عملکرد ضعیفی داشته و به برد ۵۱۰ کیلومتر را طی کرده است.
در عین حال، هیوندای Ioniq ۵ که برای آن در ۴۱۲ کیلومتر پیشبینی شده، در آزمایش مایل رتبه بندی شده است، اما خروجی در طول آزمایش ۴۳۴ کیلومتر را طی کرده است.
با این حال، بزرگترین ایراد شورولت بلیزر EV جدید، قیمت آن است. پس از حذف نسخه پایه ۴۵ هزار دلاری ۱LT، ارزان ترین نسخه موجود اکنون از ۵۶ هزار و ۷۱۵ دلار شروع می شود؛ یعنی بیش از ۱۰هزار دلار گرانتر از مدل پایه فورد موستانگ Mach-E و حدود ۷هزار دلار بیشتر از مقرون به صرفه ترین تسلا مدل Y.
ویدئوی شورولت بلیزر EV را مشاهده کنید: