مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان شامگاه سه‌شنبه(۳۰ آبان) اعلام کرد عملیات رفع آبگرفتگی بر اثر بارش شدید باران همچنان در بندر امام خمینی(ره) ادامه دارد. وحید شعبانی به همشهری گفت که به احتمال فراوان مشکل آبگرفتگی در بندر امام روز چهارشنبه(اول آذر) برطرف می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از بارش باران شدید از روز دوشنبه(۲۹ آبان) در استان خوزستان معابر و برخی از خانه‌های چهار شهرستان اهواز، بهبهان، رامشیر و ماهشهر دچار آبگرفتگی شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در این رابطه گفت: «خوشبختانه در عمده شهرهای استان موضوع حادی نداشتیم و حتی در شهر اهواز سیل و آبگرفتگی در همان روز نخست مهار شد. البته در مورد سیل و آبگرفتگی اهواز بیشتر دوستان ما در حوزه آب و فاضلاب نسبت به رفع بحران اقدام کردند. ما نیز به عنوان کارگروه امداد و نجات در صحنه حضور داشتیم تا اگر خودرو و مردم گرفتار سیل شده بودند، اقدامات لازم را انجام دهیم.»

مساله بندر امام (ره)

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، فقط در بندر امام (ره) از شهرهای توابع شهرستان بندر ماهشهر مشکلات آبگرفتگی پابرجاست. وحید شعبانی ادامه داد: «از آنجایی که بندر امام (ره) مشرف به خلیج فارس و به شکل کاسه‌ای است و آب در آن مستقر می‌شود، متاسفانه شرایط یک مقدار بغرنج بود. به خصوص در یکی، دو منطقه‌ای بندر امام (ره) حجم آب بالا آمده و به خانه‌های مردم ورود پیدا کرده بود. به همین دلیل، ما بعد از اطلاع از موضوع، ۴ تیم مجهز و کامل از بندر ماهشهر و شهرهای معین اطراف به بندر امام (ره) رفته و در آنجا مستقر شدند.»

او عنوان کرد: «در جلسه ستاد بحران استان خوزستان که خود استاندار هم حضور داشتند، علاوه بر مسئولیت اسکان اضطراری ما هم در کنار بنیاد مسکن به ارزیابی و غربالگری خانه‌های حادثه دیده و تلاش برای شستشوی خانه‌ها و کمک به مردم پرداختیم. در حال حاضر معاونت هلال احمر استان در بندر امام (ره) مستقر و فرماندهی میدان را به عهده گرفته است.»

شعبانی تاکید کرد: «با وجود زحمت شبانه‌روزی همه دستگاه‌های ذیربط در بندر امام (ره) همچنان آب به میزان کافی فروکش نکرده است. البته نیروهای امدادرسانی و خدمات‌رسانی همچنان در بندر امام حضور دارند و امیدوار هستیم تا صبح چهارشنبه(اول آذر) آبگرفتگی به یک وضعیت نرمال رسیده باشد.»

۸ مکان اسکان اضطراری

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، ۸ مکان اسکان اضطراری برای مردم در بندر امام (ره) در نظر گرفته شده است. او گفت: «در هر کمکی که نیاز مردم باشد، نیروهای امدادرسان هلال احمر در خدمت هستند. ما ۴ کمپ را در شهر شهید چمران بندر ماهشهر و همچنین ۴ مدرسه را با کمک آموزش و پرورش تجهیز کردیم تا اگر احیانا افرادی شرایط ماندن در خانه را نداشتند، در این کمپ‌ها بمانند.»

شعبانی اضافه کرد: «البته مردم استقبال چندانی از این کمپ‌ها نکردند و دلیلش این است که وسایل‌شان زیر آب رفته و انتظار دارند که مشکلات‌شان به سرعت رفع شود. در عین‌ حال، برخی خانواده‌ها در حال حاضر در کمپ‌ اسکان یافتند تا شرایط به حالت عادی بازگردد.»

بیشتر بخوانید:

استقرار ۸ تیم امداد و نجات هلال احمر در اهواز | معابر را همچنان آب گرفته است

منبع: روزنامه همشهری