تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸

گروه اجتماعی- علی اصغر محمدی: خالی نگهداشتن یک مدرسه 22 کلاسه به مدت حدود 2 سال تحصیلی در جنوب تهران از نظر دیوان محاسبات کشور تخلف است.

به‌دنبال درج خبر خالی نگهداشتن یک واحد آموزشی در آموزش و پرورش منطقه 16 تهران از مهر ماه سال 86 در همشهری 17 اردیبهشت،  سرپرست هیات حسابرسی دیوان محاسبات مستقر در آموزش و پرورش شهر تهران این موضوع را از مصادیق تخلف دانست.

رضا نوری، به همشهری گفت: در مدتی که مرکز پیش دانشگاهی شهید باهنر خالی بوده‌است،  بیش از 79 میلیون تومان هزینه مازاد صرف نصب اتوماسیون اداری،  دوربین‌های مدار بسته،  برق‌کشی و اجرا و نصب دیوارها به‌صورت پنلی شده‌است.

این مبالغ در حالی هزینه شده که این مدرسه نوساز است و اصلا مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌است.  سرپرست هیات حسابرسی دیوان محاسبات مستقر در آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: بخشی از هزینه‌های انجام شده در این واحد آموزشی به دستور رئیس منطقه توسط دبستان‌های هابیل و 7 تیر و هنرستان فردوس همین منطقه تامین شده‌است.

وی تصریح کرد: بر اساس اسناد و صورتجلسه مربوطه، این واحد آموزشی با تجهیزات کامل مانند رایانه،  میز و نیمکت و غیره در 4 مهر‌ماه 86 تحویل آموزش و پرورش منطقه 16 شده‌است.

نوری تاکید کرد: خالی نگهداشتن مرکز پیش‌دانشگاهی شهید باهنر با 22 کلاس درس از مهر ماه سال 86 در حالی است که آموزش و پرورش منطقه 16از مهر ماه 86 تا پایان اسفند 87 بابت اجاره فضای آموزشی بیش از 134 میلیون تومان هزینه کرده‌است.

وی افزود: پس از ورود هیات حسابرسی دیوان محاسبات به بحث خالی ماندن مرکز پیش دانشگاهی شهید باهنر، این واحد آموزشی از 12 اردیبهشت مورد بهره‌برداری آموزشی قرار گرفته‌است.

مرکز پیش دانشگاهی شهید باهنر منطقه 16 در جنوب تهران که مهر ماه 86 با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد تا 12 اردیبهشت امسال بلااستفاده مانده‌بود. این موضوع موجب شد تا والدین دانش‌آموزان با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش، خواستار رسیدگی به حیف و میل بیت‌المال و این تخلف شدند.