در سال های گذشته استفاده از سرویس های ابری برای پروژه ها امری جالب و جدید به نظر می رسید، اما در حال حاضر این مسئله به یک ضرورت برای کسب‌ و کارهای مدرن تبدیل شده است.

اهمیت سرعت انتقال داده‌ ها و امنیت داده و پایداری آن روز به روز بیشتر می شود و این موضوع در فضا های ابری با توجه به ساختار خود بسیار در دسترس است. حال میخواهیم بگوییم سرویس ابری چیست؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد و مزایای استفاده از سرویس سکوی ابری را بررسی خواهیم کرد. در ادامه به بررسی ویژگی های یکی بهترین ارائه دهنده های سرویس ابری در ایران یعنی رانفلر می پردازیم.

منظور از سکوی ابری رانفلر چیست؟

سرویس های رانفلر بر بستر داکر و کوبرنتیز راه اندازی می شوند در واقع با این ابزار ها یک کلاستر در لوکیشن های مختلف فراهم شده و البته لوکیشن از طرف کاربر قابل انتخاب است. در زمان خرید هاست سایت شما تنها روی یک سرور قرار می گیرد و محدودیت های خاص خودش را دارد اما در سرویس ابری رانفلر برای راه اندازی کلاستر حداقل نیاز به 8 سرور هم زمان است که این سرور ها در کنار هم وظایف خود را به صورت موازی انجام می دهند. و ضریب خطا و از دسترس رفتن اطلاعات شما به شدت کاهش پیدا می کند و همچنین شما می توانید با هر تعداد بازدیدی که دارید روی این سرویس ها قرار بگیرید و در نهایت منابع خود را به هر میزان که نیاز دارید افزایش دهید.

امنیت و پایداری داده ها در سرویس ابری چه تفاوتی با هاست های معمولی دارد؟

پایداری سرویس ها با توجه به ساختار کلاستری سرویس ها خطرات خرابی سخت افزار و از دسترس خارج شدن سرویس ها را تقریبا به صفر می رساند. در مورد امنیت داده ها در سرویس رانفلر می توان آسوده خاطر بود زیرا 4 نسخه بک آپ روزانه، یک نسخه هفتگی و یک بک آپ ماهانه در سرور های مختلف نگهداری می شود ضمنا بک آپ های موجود توسط کاربر نیز قابل بازگردانی هستند. اما بسیار بهتر است شما در بازه زمانی مختلف از سرویس ها و داده های مهم خود در مکانی دیگر بک آپ داشته باشید.

سرویس ابری برای چه پروژه هایی مناسب است؟

رانفلر تقریبا تمامی زبان ها و فریم ورک های محبوب پشتیبانی می کند آن هم به راحتی هر چه تمام تر، یعنی با چند کلیک ساده. شما با داشتن هر وب سایتی در هر زمینه ای می توانید از این خدمات استفاده کنید و نگران راه اندازی پیچیده سرویس خود روی سرور ها با توجه به نیاز خاص پروژه خود نباشید. تنها کافی است یک پروژه تعریف کنید و سرویس مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید و با ابزار CLI که دارید فقط چند دستور ساده بزنید و وب سایت خود را روی دامنه مشاهده کنید.

سرور مجازی بهتر است یا سرویس ابری؟

در سرور مجازی شما نیاز به کانفیگ های پیچیده برای راه اندازی پروژه خود خواهید داشت. علاوه بر آن نیاز به سیستم بک آپ گیری دارید تا درصورتی که سرور مجازی دچار مشکل شد، بتوانید داده های خود را بازیابی کنید. اما در رانفلر همه چیز تنها با چند کلیک در دسترس شماست و نیاز به کانفیگ یا دانش بالا برای نگهداری یا راه اندازی سرویس نخواهید داشت. مزیت دیگر نیز پایداری بیشتر سرور های ابری نسبت به سرور مجازی است.

معرفی برخی از سرویس های ابری رانفلر

همان طور که در ابتدا توضیح داده شد رانفلر از اکثر فریم ورک های حال حاضر دنیا پشتیبانی کرده و با چند کلیک به راحتی قابل استفاده است. مجبوب ترین سرویس های سکوی ابری رانفلر عبارت اند از: هاست داکر ، هاست ابری نود جی اس، هاست ابری جنگو، هاست ابری لاراول، هاست ابری وردپرس ، هاست ابری پایتون و...

چگونه باید از سرویس ابری رایگان رانفلر استفاده کرد؟

از آن جایی که هزینه استفاده از این سرویس به صورت ساعتی محاسبه می شود شما میتوانید با پرداخت یک مبلغ منطقی با توجه به منابع انتخابی، پروژه خود را راه اندازی و تست کنید. ناگفته نماند بعد از ثبت نام، مبلغی به عنوان شارژ هدیه به صورت اتوماتیک به اکانت شما واریز شده که جوابگوی مرحله تست پروژه شما است. برای استفاده از شارژ رایگان کافی است با یک تلفن و یک ایمیل، عضو سایت شده و حساب خود را تایید کنید. برای راه اندازی پروژه اول باید یک نام منحصر به فرد برای پروژه خود انتخاب کنید تا بتوانید آیتم های دیگر را داخل آن بسازید. در ادامه موقعیت مکانی پروژه مورد نظر خود را از میان کلاستر های موجود مشخص کنید و در انتها منابع مورد نیاز از قبیل رم، پردازنده و فضای مورد نیاز خود را شخصی سازی یا از پلن های موجود انتخاب کنید. ضمنا مستندات کاملی به شکل متن و ویدو های آموزشی داخل سایت موجود است و بخش زیادی از سوالات شما را پاسخ می دهد اما در صورتی که هرگونه مشکلی حین انجام کار داشتید، می توانید در پخش پشتیبانی تیکت ثبت کنید تا کارشناسان به سوالاتتان پاسخ دهند.

سرویس ابری ایران بهتر است یا خارج از ایران؟

شاید این سوال حتی برای یک بار هم که شده برای تمامی کاربرانی که در بستر آنلاین فعالیت دارند به وجود آمده است . حتی در زمان انتخاب سرویس های هاستینگ هم کاربران دچار سردرگمی های این چنینی هستند. در واقع جواب درست و دقیقی برای این سوال وجود ندارد زیرا این موضوع کاملا به نیاز کاربر و نوع استفاده آن بستگی دارد. به عنوان مثال دیده شده ربات ها و خزشگر های فعال در بستر اینترنت با توجه به اختلالات شدید وضعیت اینترنت کشور به مشکل برخورده اند که این موضوع نگرانی هایی را برای صاحب کسب و کار آنلاین در بر داشته است. از طرفی دیگر کاربرانی معتقد اند سرویس های ایرانی برای بازدید کنندکان داخلی سرعت و پایداری بهتری برای آن ها به ارمغان داشته است. در این راستا پلتفرم رانفلر برای رفاه حال کاربران سرویس های خود را در چهار دیتاسنتر هتزنر آلمان، پیشگامان، برج میلاد و آسیاتک ارائه‌ می دهد، تا پاسخگوی نیاز هر کاربر باشد.

برخی از ویژگی های جدید سرویس ابری رانفلر

تیم برنامه نویسی و توسعه پلتفرم رانفلر ترکیبی از افراد با تجربه و نیرو های جوان و پویا کشور عزیزمان است که با تلاش بی وقفه در حال ارائه به‌روزرسانی هایی برای بالا بردن کیفیت سرویس های یاد شده هستند. ویژگی های اضافه شده عبارت اند از: اضافه شدن داکر فایل و امکان شحضی سازی آن، اضافه شدن قابلیت کاربردی کانفیک مپ، افزایش 10 برابری سرعت دیپلوی پروژه، فعال سازی ارتباط سوکت و ...

پشتیبانی قدرتمند و توسعه مستمر سرویس رانفلر

پروژه رانفلر در سال 1400 شروع به کار کرده و جزء شرکت های دانش بنیان کشور محسوب می شود که نتیجه همکاری نیرو های متخصص شرکت هاستینگ پارس وب سرور است. سابقه درخشان 12 ساله خدمات پشتیبانی شرکت پارس وب سرور بر کسی پوشیده نیست، حال به شما این نوید را میدهیم که در پلتفرم رانفلر نیز با همین کیفیت آماده خدمت رسانی به کاربران گرامی هستیم.

برچسب‌ها