رسانه‌های عبری زبان به نقل از رئیس شورای محلی اشکول در مناطق اشغالی از توانایی یحیی سنوار رهبر حماس در غزه پرده برداشتند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از المیادین، رسانه های عبری زبان به نقل از رئیس شورای محلی اشکول در مناطق اشغالی از توانایی یحیی سنوار رهبر حماس در غزه پرده برداشتند.

در این ارتباط، رئیس شورای محلی اشکول با اشاره به یحیی سنوار گفته است: «سنوار با ما بازی می کند و ما را مسخره می کند.»

در سال ۲۰۱۷ یحیی سنوار به‌عنوان رهبر حماس در نوار غزه انتخاب و بدین ترتیب جانشین اسماعیل هنیه شد که در آن سال ریاست دفتر سیاسی را بر عهده گرفت.

یحیی سنوار در کمپ پناهندگان متولد شد. ۲۲ سال در زندان بود و حالا تبدیل به کابوس صهیونیست‌ها شده است. کسی که گفته می‌شود طراح طوفان الاقصی بود و صهیونیست‌ها آرزوی ترورش را دارند. به‌نوشتهٔ روزنامه‌های وال‌ استریت جورنال و فایننشال تایمز، مسئولان امنیتی تل آویو، سنوار را یکی از مهمترین اعضای حماس و حلقه اتصال میان رهبران سیاسی و شاخه نظامی حماس می‌دانند.

مایکل میلیشتاین، از افسران سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی معتقد است که الضیف مجری حملهٔ ۱۵ مهر بود، اما مغز متفکر حمله یحیی سنوار بوده است.

یحیی سنوار در دوران دانشجویی از فعالان علیه رژیم صهیونیستی بود. او همچنین از نزدیکان احمد یاسین، بنیانگذار گروه حماس، به شمار می‌آید. به‌گفتهٔ مسئولان صهیونیستی، هنگامی که حماس اواخر دههٔ هشتاد میلادی از یک گروه سیاسی به یک گروه مسلح تبدیل شد، السنوار در تأسیس گردان‌های عزالدین قسام، شاخهٔ نظامی این گروه، نقشی محوری ایفا کرد.