اگر از خواندن خبرهای مربوط به وانت‌های لوکسی که قیمت‌های میلیاردی دارند خسته شده‌اید، خبر خوش این است که تویوتا یک پیکاپ ارزان قیمت زیبا را اکنون در تایلند به فروش می‌رساند.

به گزارش همشهری آنلاین از موتور۱، این‌هایلوکس که نام آن «چمپ» به معنی «قهرمان» است، در اصل نسخه تولیدی IMV ۰ مفهومی است که در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن ۲۰۲۳ رونمایی شد.

قیمت آن از ۱۳هزار و ۷۰ دلار شروع می‌شود و گران‌ترین پیکربندی آن فقط ۱۶ هزار و ۴۳۰ دلار برای مشتری آب می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

با این حال، رنگ‌های آن به سفید، نقره ای یا خاکستری محدود می‌شود، اما از چند استایل متنوع در بدنه برخوردار است.

این وسیله نقلیه مفید را می توان به یک کاروان، یک وانت مواد غذایی، یک ون پزشکی(با یخچال) یا یک کمپر با چادر روی قسمت بار تبدیل کرد. بسته به آنچه می‌خواهید، این تغییرات از حدود ۲۳۰۰ دلار برای ون تا ۵۷ هزار دلار برای کاروان هزینه دارد.

تویوتا این‌هایلوکس «قهرمان» را در ۸ سطح مختلف از جمله فاصله بین ۲ محور کوتاه و بلند و یک نوع بدون سقفِ بدون قسمت بار به فروش خواهد رساند.

نیرو از موتورهای ۲.۰ و ۲.۷ لیتری گازی و ۲.۴ لیتری دیزلی تامین می‌شود که خروجی آن از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

وزن مدل LWB که فاصله چرخ‌های عقب و جلو بیشتر است و قسمت بار دارد و دیزلی است به ۲۷۹۰ کیلوگرم می‌رسد.

این وانت ۵۳۰۰ میلی متر طول، ۱۷۸۵ میلی متر عرض و ۱۷۳۵ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله بین ۲ محور آن ۳۰۸۵ میلی متر است.‌هایلوکس چمپ دو سرنشینه دیزلی حداکثر ظرفیت حمل بار هزار کیلوگرم را دارد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | خودروهای برقی فیات با تِم میکی‌موس

این وانت که در کارخانه سامرونگ ساخته شده، به گفته تویوتا بیش از ۱۰۰ لوازم جانبی سازگار دارد.