تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۸

همشهری آنلاین: اسماعیل میرفخرایی به ویژگی‌های یک مجری رادیو تلویزیونی در غالب درسنامه‌ای ویدئویی که برای مرکز آموزش هشمهری آماده شده، اشاره کرده است.

برنامه‌سازی، مدیریت و اجرای برنامه‌های رادیو تلویزیونی از جمله حرفه‌های جذاب و پرکشش رسانه‌ای است که متاسفانه ادبیات چندانی به فارسی درباره آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل مدرسه همشهری به سراغ اسماعیل میرفخرایی، از جمله برنامه‌سازان و مجریان به نام و صاحب‌سبک رفته و از وی خواسته است در گفتارهایی  علاقه‌مندان را با موضوعاتی چون مقوله تهیه‌کنندگی، کارگردانی، اجرا و گویندگی در رادیو و تلویزیون آشنا کند.

میرفخرایی از سال 45 با رادیو و تلویزیون به‌عنوان تهیه‌کننده و برنامه‌ساز و مجری برنامه‌های علمی همکاری می‌کند. وی دارای لیسانس رادیو و تلویزیون از آمریکا، فوق لیسانس علوم ارتباطات از دانشگاه ایلی نویز و دکترای فرهنگ و ارتباطات  از استرالیاست و سال‌ها در ایران، آمریکا و استرالیا به تدریس در زمینه رادیو و تلویزیون اشتغال داشته ‌است.

میرفخرایی به تازگی نیز به‌عنوان چهره برتر محیط زیست برگزیده شده است. بخش اول از سلسله گفتارهای اسماعیل میرفخرایی در زمینه ویژگی‌های یک مجری برنامه‌های رادیو تلویزیونی را در سایت مرکز آموزش همشهری ببینید.