به گزارش همشهری، احمد احمدی صدر با بیان این مطلب افزود: در این سامانه اطلاعات تمامی مراجعه کنندگان به مددسراها ثبت میشود و نحوه ارائه خدمات به شکل برخط (آنلاین) قابل رصد است.
وی افزود: در حال حاضر تمامی ۲۰ مددسرای شهر تهران از طریق این سامانه پذیرش مددجو دارند. به این شکل که تمامی مددجویان در هنگام مراجعه باید مشخصاتشان در این سامانه هوشمند ثبت شود؛ که از اهداف طرح فوق، شفافیت در ارائه فعالیت های بهره بردار مددسرا، بررسی لحظه ای ظرفیت مددسراها و ثبت روند و میزان خدمات به مددجوست.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، افزود: در نظر داریم این خدمات برخط را توسعه دهیم؛ به طوری که گشتهای حامی شهر نیز از این طریق خدماتشان را ارائه دهند.
وی گفت: یکی از ویژگیهای این طرح این است که علل بی خانمان شدن افراد، وضعیت خانواده، تخصص و مهارت آنها مورد بررسی قرار می گیرد تا بستر بازگشت این افراد به خانواده و جامعه فراهم شود و از سوی دیگر فراهم شدن اشتغال و نوع خدمات مددکاران و....برای مددجویان صورت می گیرد.
احمدی صدر عنوان کرد: یکی دیگر از خدمات سامانه مددکار شهر مربوط به گمشدگان است به طوری که این سامانه کمک بسزایی در یافتن افراد گمشده خواهد داشت، به این شکل که اقوام گمشده با در دست داشتن عکس و مشخصات افراد مورد نظر در مراکز این سازمان اطلاعات را ثبت خواهند کرد تا استعلام لحظه ای از مددسراها صورت گیرد.
او افزود: در صورتی که افراد گمشده در این مراکز حضور نداشته باشند؛ عکس ظاهری فرد گمشده در سامانه ثبت می شود تا در صورتی که این افراد به هریک از مراکز خدماتی مراجعه کنند به شکل لحظه ای به خانواده آنها اطلاع رسانی شود.