تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۰

همشهری آنلاین: مهندس تشکری هاشمی، معاون ترافیک شهردار تهران با حفظ سمت، رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حکم صادره از سوی محمد باقر قالیباف برای سید جعفر تشکری هاشمی آمده است: «نظر به اهمیت تحول اداری در بخش حمل و نقل وترافیک شهری و ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی ویکپارچه در این مقوله و در راستای اصلاح ساختار و مناسب‌سازی سازمانی، تعادل منطقی صف و ستاد و ... افزایش بهره‌وری جنابعالی را که بحمدالله از تخصص، تعهد، تجربه و کارایی لازم در این بخش برخوردارید به عنوان معاون شهردار و رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب می‌کنم.

انتظار دارم یکپارچگی معاونت و سازمان حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران، دسترسی هرچه سریعتر به اهداف تعیین شده در توسعه حمل و نقل عمومی سریع، پاک، در دسترس، یکپارچه، هوشمند و در شان شهروندان تهرانی را میسر سازد.

مدیریتی کارآمد، عقلانی و ارزشگرای مبتنی بر صداقت و شفافیت، مشورت و تعهد به خرد جمعی و نگاهی سیستمی به اداره شهر و بهره‌گیری از همه تجربیات و ظرفیتهای موجود، برنامه‌ریزی و توجه به علم و فناوری بویژه فناوری اطلاعات فرایند توسعه پایدار عدالت بنیان و دانایی محور شهری را در همه ابعاد پیش می‌برد.

فراهم کردن امکان مشارکت بیشتر و معنادارتر شهروندان و کاهش تصدی‌گری و دستیابی به اهداف سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در خصوصی‌سازی حمل و نقل شهری، نگاهی علمی و جهادی در تولی‌گری حمل و نقل شهری برای استفاده بهینه از زمان، فرصت‌ها و منابع و پرهیز از روشهای مبتنی بر سعی و خطا در برنامه‌ریزی لازم است و برای انجام بهینه وظایف آن معاونت، بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و دانشگاهی در حل مساله ترافیک و اهتمام به نوآوری، ایده‌ها و الگوهای نو و خلاقانه بویژه رویکردهای آموزشی به همه شهروندان در همه جغرافیای شهر؛ استفاده از مشارکت دلسوزانه و همه‌جانبه کارمندان و متخصصان و کارشناسان معاونت و سازمان و کوشش در تحقق راهبردهای شهر سبز و جامعه ایمن از مهمترین مطالبات اینجانب است.

از خداوند متعال توفیقات روزافزون شما را در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خدمت به آحاد ملت عظیم‌الشان بویژه شهروندان عزیز تهرانی خواستارم.»