به گزارش آسوشیتدپرس برخی از این تغییرات به پیمایندگان وب امکاناتی را میدهد که نیاز آنها را به کلیک کردن سایر سایتها کاهش میدهد.
این سناریوی جدی ممکن است باعث نگرانی تولیدکنندگان مطالبی شود که در نتایج جستجوی گوگل برجسته میشوند.
برای مثال گوگل یکی از ابزارهای جدید گوگل مطالب سایر وبسایتها در یک فورمت سبک صفحهپهن (spreadsheet) ارائه میکند.
بر خلاف شیوه معمول اعلام نتایج جستجو، استفاده از شیوه صفحهپهن که گوگل اسکوارد Google Squared نامیده میشود، فقط مجموعهای از لینکهای وب را که به عبارت جستجو شده مربوطاند به نمایش در نمیآورد.
در واقع این ابزار در پایگاه دادههای وسیع گوگل جستجو میکند تا مطالب مربوط به را در ستونها و ردیفها سازمان دهی کند.
گوگل سهشنبه 13 مه (27 اردیبهشت) در یک وبکست نشان داد که چگونه جستجویی درباره سگهای کوچک از طریق اسکوارد، به نمایش تصاویری درباره نژادهای مختلف روی سایت خود گوگل میانجامد. این محتواها از سایر منابع اینترنتی به سایت گوگل وارد شده بودند.
نتایج اسکوارد نشان میدهد که اطلاعات از کجا منشا گرفتهاند، بنابراین افراد هنوز میتوانند به سرعت به منبع اصلی دست یابند.
از اصلاحات دیگری که در ارائه نتایج جستجو به عمل میآید، ارائه ارسال جزئیات بیشتر یا اسنیپتها "snippets"در زیر لینکهای وب یافتشده است. و همچین گزینههای جدیدی ارائه خواهد شد که کاربران را قادر خواهد کرد نتایج جستجوی خود را به یک دوره زمانی یا رده معین - مثلا بازبینیها فراوردهها - محدود کنند.
انتظار میرود این تغییرات در چند مرحله در هفتههای آینده به مرحله عمل برسند