به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پاسخ روابط عمومی و امور بینالملل هواپیمایی قشم به بخشی از گزارش سازمان حسابرسی کشور با تیتر «درآمد ۲۴۰۰ میلیارد تومانی قشمایر در سال ۱۴۰۱/ پرداخت ۳۷۰ میلیون تومان حق مشاوره» عیناً بهشرح زیر است؛
نظر به استفاده از خدمات تخصصی دو تن از اعضای فعال غیرموظف قشمایر در کمیتهها و کارگروههای مختلف مالی، محاسباتی، بودجهای، بازاریابی، فنی و ارزی و ارائه خدمات تخصصی و مشاورهای مضاعف، بهاستناد اختیارات ناشی از بند (۲۰-۱۵) اساسنامه شرکت و با رعایت ماده ۱۲۹ قانون تجارت، پرداخت حقالزحمه ماهانه پانزده میلیون تومانی (بهصورت ناخالص) به اعضای مذکور، در راستای خدمات تخصصی مصرحه در ماده (۱۳۴) قانون تجارت است؛ کما اینکه معاونت حقوقی ریاستجمهوری در پاسخ به استعلام سازمان حسابرسی، اعلام داشته است: "با عنایت به اینکه ماده (۱۳۴) لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت، صرفاً مربوط به پرداخت حق حضور و پاداش در قبال سمت مدیریت اعضای هیئت مدیره است، لذا پرداخت حق حضور مدیر غیرموظف در جلسات کمیته حسابرسی چون در قبال سمت مدیریت نیست بلکه مرتبط به انجام خدمات دیگری است مشمول ماده (۱۳۴) قانون نیست.
ضمن اینکه علاوه بر مصرحات قانونی مزبور، حقالزحمه ماهیانه ایشان را، با موافقت رئیس هیئت مدیره که بهعنوان سهامدار عمده است پرداخت کردهاند و نامبردگان، بابت حق حضور و پاداش در سال موردنظر نیز هیچ گونه وجهی دریافت نکرده اند.
در خصوص مبلغ فروش پروازهای چارتری داخلی هم که حدود ۵۸ میلیارد تومان درآمد بوده، گفتنی است که از زمان شروع دولت سیزدهم در راستای خدمترسانی به آحاد مردم جامعه و همسویی با سیاستهای سازمان هواپیمایی کشوری از انتهای سال ۱۴۰۰ کلیه پروازهای چارتری را لغو کرده است و ناگزیر فقط در معدود مسیرهای پروازی متعلق به کارکنان مناطق نفتخیز و پتروشیمیها، پرواز چارتری واگذار شده است.
گزارش منتشر شده از سوی سازمان حسابرسی، نشان میدهد قشمایر سال گذشته حدود ۲۴۰۰میلیارد تومان درآمد کسب کرده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد بیش از ۲۴درصدی داشته است که این خود مبین بهبود عملکرد و افزایش بهرهوری و همچنین رشد ضریب اشغال به ۸۵ درصد در سال ۱۴۰۱ در شرایط تحریمی بوده است.
این رشد درآمدی درحالی محقق شده است که در حوزه زنجیره تأمین و مولدسازی ناوگان شرکت با تأمین و تعمیر قطعات بهمنظور افزایش ناوگان فعال این شرکت اقدامی جهادی صورت گرفته و در دهه فجر سال ۱۴۰۱ یک فروند هواپیما پس از ۱۱ سال زمینگیری وارد چرخه پروازی شد.
همچنین برای اولین بار در شرکت هواپیمای قشم ناوگان داخلی شامل فوکر۱۰۰ و آرجی۱۰۰ از زیان خارج شده به سوددهی رسیدند که این خود مبین مدیریت صحیح و بهینه ناوگان پروازی در قشمایر است، همچنین دیون سنواتی ارزی همگی متعلق به ادوار گذشته در این شرکت بر مبنای محاسبه نرخ تسعیر ارز در پایان سال ۱۴۰۱ محاسبه شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد دو برابری داشته که این خود در محاسبه سود خالص تأثیرگذار بوده است.