به گزارش همشهریآنلاین، ناامیدکنندهترین وجه از بازی پرسپولیس و الدحیل نه نمایش تیم میزبان بلکه شیوه بلیتفروشی این مسابقه بود؛ شیوهای که موجب شد یک بازار سیاه عجیبوغریب برای بلیتها شکل بگیرد و در نهایت هم مثل همیشه هرجومرج زیادی در استادیوم وجود داشته باشد. قرار بود بلیتفروشی آنلاین مشکلات فروش بلیت به شیوه سنتی را برطرف کند اما پس از چند سال، بهنظر میرسد همان شیوه فروش بلیت در گیشههای ورزشگاه برای فوتبال ایران شکل کارآمدتری داشته است!
ظرفیتی که ۲بار تمدید شد
همه بلیتهای بازی پرسپولیس و الدحیل به سرعت نور فروخته شدند. اصلا معلوم نیست چرا این بلیتها با چنین سرعتی تمام میشوند و اصلا چطور سرورهای سایت مشکلی با این حجم از ورود افراد متقاضی ندارند؟ این موضوع با توجه به تجربههای مشابه وبسایتها در ایران، بهخودی خود بحثبرانگیز است. از آن عجیبتر، ۲بار تمدید بلیتفروشی در ساعت ۱۳ و ۱۸ روز برگزاری بازی بود. چرا باید در فاصله یکساعتونیم به شروع مسابقه باز هم بلیتفروشی انجام شود؟ از آن گذشته، چرا باید همیشه بین بلیتهای فروختهشده و تماشاگران حاضر در ورزشگاه حداقل به اندازه ۱۰هزارنفر اختلاف وجود داشته باشد؟ این درآمد اضافی به جیب چهکسی یا کسانی میرود؟
بلیت داشته باش و بیرون بمان!
خیلی از تماشاگران پرسپولیس با وجود داشتن بلیت، اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا نکردند و برخورد خوبی نیز با آنها صورت نگرفت. همه جای دنیا اگر بلیت بازی را داشته باشی، بهراحتی وارد ورزشگاه میشوی اما اینجا آنقدر بلیت مجدد فروخته شد و آنقدر افراد بدون بلیت از گیتها عبور کردند که جایی برای برخی افراد صاحب بلیت باقی نماند. این یک مشکل بسیار جدی برای فوتبال ایران است و حق همه آنهایی را که با وجود داشتن بلیت نتوانستهاند وارد ورزشگاه شوند، تضییع میکند.
تماشاگری که نا نداشت
اساسا وقتی بلیت بهصورت آنلاین فروخته میشود، تماشاگرها باید درست قبل از شروع بازی به ورزشگاه بروند. تماشاگران پرسپولیس که هرجومرج آزادی را میشناختند، ناچار شدند از صبح خودشان را به ورزشگاه برسانند. نتیجه این اتفاق، خستگی مفرط تماشاگرانی بود که در جریان بازی دیگر نایی برای تشویقکردن تیمشان نداشتند. آنها آنقدر خسته بهنظر میرسیدند که دیگر نمیتوانستند جو مخوفی در استادیوم برای تیم رقیب بسازند و حریف را آزار بدهند. این موضوع در حقیقت یک ضربه بزرگ دیگر برای پرسپولیس بود.