همشهری‌آنلاین: سه جلد کتاب تخصصی در حوزه روابط عمومی الکترونیک رونمایی می‌شود

همزمان با برگزاری چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک در ۲۷ اردیبهشت ماه - روز روابط عمومی -  از ۳ جلد کتاب تخصصی در این حوزه رونمایی می‌شود.

امیر عباس تقی‌پور، دبیر چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک با اعلام این مطلب گفت‌: تولید دانش تخصصی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه روابط عمومی است و دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک عزم خود را برای کمک به رفع این معضل از طریق انتشار کتاب جزم کرده است.

وی در معرفی کتاب‌های منتشر شده افزود: کیفیت زندگی و شاخص خوشبختی نوشته دکتر شهیندخت خوارزمی، استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک، نخستین کتابی است که رونمایی خواهد شد. [دکتر خوارزمی استاد پیشگام روابط عمومی‌الکترونیک شناخته شد]

این کتاب مجموعه‌ای از چند مقاله است که هریک با نگاهی عالمانه پدیده‌هایی را مورد تحلیل قرار می‌دهد که به گونه‌ای با زندگی انسان معاصر گره خورده‌اند و ذهن خواننده را با مسایلی درگیر می‌کند که مربوط به فضاهایی است ساخته و پرداخته تکنولوژی، به ویژه تکنولوژی‌های حوزه اطلاعات و ارتباطات.

تقی‌پور ادامه داد: مطالعه این مقالات به مدیران و کارشناسان روابط عمومی کمک خواهد کرد با نگاهی ژرف‌ترو دقیق‌تر به مسائل حرفه خود در جامعه ایران بنگرند و ظهور پدیده روابط عمومی الکترونیک را در کشور در افقی گسترده‌تر مورد بررسی قرار دهند.

کیفیت زندگی و شاخص خوشبختی در ۱۶۰ صفحه با قیمت ۳۵۰۰ ریال توسط شرکت روابط عمومی و تبلیغات هفت تبلیغ منتشر و روانه بازار خواهد شد.

دبیر چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک همچنین از انتشار کتاب روابط عمومی در فضای سایبر نوشته دکتر محمد سلطانی‌فر ، رییس کمیته علمی چهار دوره همایش روابط عمومی الکترونیک خبر داد و گفت: این کتاب مبانی نظری و مفاهیم بنیادین مطرح در روابط عمومی الکترونیک را مورد واکاوی و بررسی قرار می‌دهد.

تقی‌پور افزود: در این کتاب به مفاهیمی همچون مخاطبان نوین رسانه‌ها، تغییر هویت و ذهنیت، افزایش نابرابری‌ها و طبقاتی شدن بیشتر پرداخته شده و رسانه‌های آنلاین، فلسفه ارتباطات در روابط عمومی الکترونیک، وظایف روابط عمومی الکترونیک، طراحی و تنظیم ارتباطات متعامل و دو سویه میان سازمان و مردم مورد بررسی نظری قرار گرفته است. [دنیای قدیم نو]

روابط عمومی در فضای سایبر در ۱۱۲ صفحه با قیمت ۲۳۰۰ ریال توسط شرکت روابط عمومی و تبلیغات هفت تبلیغ و با حمایت انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

دبیر چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک، سومین کتاب منتشر شده به مناسبت روز روابط عمومی را کتاب تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک ۲ نوشته دکتر حمیدضیایی پرور معرفی کرد و ادامه داد: در این کتاب، آخرین تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی و شیوه‌های به کارگیری آن‌ها در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های روابط عمومی‌ها به مدیران و کارشناسان روابط عمومی معرفی‌ شده‌اند. [سخنان دکتر معتمدنژاد در نشست روز جهانی ارتباطات]

وی گفت: شبکه‌های اجتماعی، تلفن همراه، چندرسانه‌یی‌ها، موقعیت‌یاب‌ها، زیرساخت‌های شبکه‌یی، مدیریت در روابط عمومی الکترونیک، امداد رایانه‌یی، نرم‌افزارهای کاربردی و سیاست فناوری ۹ فصل این کتاب را تشکیل می‌دهند. [گزارش و تصویر از تازه‌ترین‌های تکنولوژی‌های ارتباطی]

وی یاد آور شد: در جلد اول این کتاب، تعدادی از تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک شامل: فرایند دیجیتالی کردن روابط عمومی‌ها، تکنولوژی‌های جمع‌آوری و پردازش اطلاعات، تکنولوژی‌های نشر آنلاین، روابط عمومی موبایل، وب ۲، تکنولوژی‌های الکترونیکی در روابط عمومی الکترونیک، امنیت در روابط عمومی الکترونیک و نقشه راه تشریح شده بود. [مفاهیم: ‌نشر شبکه‌ای چیست؟]

تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک ۲ در ۳۲۸ صفحه با قیمت ۵۲۰۰ ریال توسط شرکت روابط عمومی و تیلیغات هفت تبلیغ و با حمایت انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. تقی پور از انتشار سه جلد کتاب دیگر در حوزه روابط عمومی تا پایان سالجاری خبر داد. [مفاهیم: نشر بین‌رسانه‌ای چیست؟]

گفتنی است پیش از این نیز دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک مبادرت به انتشار کتاب‌های مجموعه مقالات نخستین همایش روابط عمومی الکترونیک‌، مجموعه مقالات دومین همایش روابط عمومی الکترونیک، کتاب انفجار بزرگ خاموش نوشته دکتر یونس شکرخواه و کتاب روابط عمومی دو فضایی شده نوشته دکتر سعید رضا عاملی کرده بود.

برچسب‌ها