اروپا قاره‌ای است با طبیعت سرسبز و بسیار شگفت‌انگیز که تاکنون توانسته به عنوان «قاره‌ سبز» شناخته شود و از تور اروپا همیشه به عنوان یک مقصد عالی برای سفر یاد می‌شود.

همانطور که می‌دانید، تور اروپا از پرفروش‌ترین و گران‌ترین تورها محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. از آنجا که قیمت این تور معمولا زیاد است، بیشتر گردشگران تمایل به خرید آن به قیمت مناسب هستند. درواقع تور بی‌نظیر اروپا یکی از تورهای پرطرفدار در سال ۱۴۰۲ بوده و افراد زیادی به‌دنبال سفر به کشورهای اروپایی هستند. در این مطلب قصد داریم تا شرایط و قیمت این تور را با یکدیگر بررسی کنیم.

شرایط تور اروپا و مدارک لازم برای آن

ویزای شینگن را می‌توانید از سایر کشورهای جزء اتحادیه اروپا اخذ کنید اما این کشورها هر کدام شرایط و قوانین مختلفی را برای این کار در نظر گرفته‌اند. مثلا کشوری مثل پرتغال هم اکنون خدمات کنسولی در ایران ارائه نمی‌دهد یا کشور اسپانیا، شرایط نسبتا دشواری جهت اخذ ویزای توریستی تعیین کرده است.

شما با دریافت ویزای شینگن از هرکدام از کشورها، این امکان را دارید که تا پایان اعتبار ویزای خود، به تمام کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. البته به این موضوع توجه کنید که ورود شما باید به کشور صادر کننده ویزا باشد. همچنین مدت زمان اقامت شما در هر کشور، نمی‌تواند بیشتر از اقامت در کشور صادر کننده ویزا باشد.

مدارکی که باید جهت دریافت ویزای شینگن ارائه دهید، عبارتند از اصل و کپی گذرنامه، عکس، شناسنامه و اصل و ترجمه مدارک شغلی، اصل گواهی حساب بانکی، کارکرد حساب جاری و گواهی تمکن برای سپرده‌های بانکی.

قیمت تور اروپا

با توجه به اینکه تور اروپا از تورهای لوکس و گران‌قیمت خارجی محسوب می‌شود، نسبت به سایر تورها قیمت بالاتری دارد. قیمت تور اروپا به عوامل مختلفی مانند کیفیت پرواز (فرست کلاس، اکونومی و...)، تعداد روز و شب‌های اقامت، محل اقامت، هزینه اخذ ویزا، وعده‌های غذایی مختلف، برنامه تفریحی و امکانات رفاهی و غیره بستگی دارد. در صورتی که خدمات و امکانات رفاهی بیشتری در تور بخواهید، هزینه آن تور هم بیشتر می‌شود.

بهترین زمان تور اروپا

بهترین زمان تور اروپا از نظر آب‌وهوایی، بهار و پاییز است زیرا در این دو فصل، دمای هوا در اروپا بسیار متعادل است. البته در این اوقات نیز گاهی امکان دارد تغییرات ناگهانی هوا اتفاق بیفتد ولی در اکثر روزها، هوا مناسب و خواهد بود.

اما بهترین وقت خرید تور اروپا ارزان قیمت چه زمانی است؟ در صورتی که می‌خواهید تور ارزان اروپا را خریداری کنید، بهتر است ۲ الی ۳ ماه زودتر خرید خود را انجام دهید. این مناسب‌ترین زمان برای خرید تور و ویزا است و اگر در این زمان جهت خرید بلیط و هتل محل اقامت‌تان اقدام کنید، می‌توانید حدود ۴۰ درصد تور را ارزان‌تر بخرید. همچنین در فصل‌های پائیز و زمستان، هزینه بلیط‌ها برای تورهای اروپایی در مقایسه با شش ماه اول سال، دارای قیمت‌های مناسب‌تری هستند.

تور ارزان قیمت اروپا

در صورتی که می‌خواهید هم هوای خوب اروپا را تجربه کنید و هم تور ارزانی داشته باشید، فصل پاییز بهترین انتخاب است. ارزان‌ترین فصل برای تور اروپا، پاییز و زمستان بوده و اگر می‌خواهید تجربه کمترین قیمت تور اروپا را داشته باشید، بهتر است این بازه زمانی را انتخاب ‌کنید. علت ارزان بودن تور اروپا در این فصول آن است که تعداد توریست‌ها کم می‌شود و به‌دنبال آن قیمت تورها نیز کاهش می‌یابد.

گران‌ترین زمان تور اروپا

اگر بخواهیم درباره گران‌ترین زمان تور اروپا از مبدا ایران صحبت کنیم، باید بگوییم که قطعا هنگام عید نوروز، این تور بالاترین قیمت را دارد. به علت اینکه هنگام نوروز، تعطیلات دو هفته‌ای وجود دارد و هوای اروپا هم در آن زمان مناسب و خوب است، معمولا اکثر ایرانی‌ها در این زمان به اروپا سفر می‌کنند. بنابراین تقاضا برای تور اروپا بالا می‌رود و به‌دنبال آن، قیمت تورها نسبت به دیگر روزهای سال بیشتر خواهد شد.

البته در فصل تابستان هم شاهد گران شدن تور اروپا هستیم. قیمت خدمات در مقصد افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه قیمت تور هم افزایش می‌یابد.

تور لحظه آخری اروپا

قطعا بارها نام تور لحظه آخری را شنیده‌اید. تور لحظه آخری توری است که در حداقل فاصله زمانی تا تاریخ شروع تور (معمولا بین ۱ تا ۲ روز مانده به اتمام تاریخ ثبت نام تور) به دلیل عدم تکمیل ظرفیت تور با قیمتی بسیار کمتر به فروش می‌رسد.

توجه داشته باشید که خرید این تور تنها در صورتی امکان‌پذیر است که از قبل ویزا گرفته باشید. در غیر این صورت، حداکثر ۱ ماه برای زمان وقت سفارت و ۱ ماه برای صدور جواب ویزا زمان لازم است. اما باید بگوییم که متاسفانه هیچ تفاوتی بین هزینه‌های تورهای لحظه آخری اروپا و تورهای معمولی اروپا نیست. به عبارتی باید گفت که برای مقصد اروپا اصلا تور لحظه آخری وجود ندارد.

قاره اروپا از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مقاصد برای سفر است. طبق آمار، از نظرگردشگران از ۱۰ کشور برتر در جهان، ۶ کشور در قاره اروپا قرار دارد و ۳ کشور دیگر فرانسه، اسپانیا و ایتالیا هستند.

اگر به دنبال قیمت ارزان تور اروپا هستید، اولین موضوع مورد توجه شما باید این باشد که تمامی خدمات یک تور مسافرتی را با تورهای مشابه آن بسنجید. همانطور که می‌بینید، روزانه تبلیغات متنوع و زیادی برای تورهای ارزان قیمت اروپا وجود دارد اما شما باید علاوه بر قیمت، به خدمات و کیفیت آن نیز توجه کنید.

برچسب‌ها