اظهارات جنجالی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته مبنی بر وجود یک تا ۲ هزار محکوم اعدامی مواد مخدر در دلفان موجب واکنش اقشار مختلف اجتماعی و سیاسی شد ، این نماینده توضیحات تکمیلی در خصوص اظهارات خود را منتشر کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین از دفتر نماینده‌ مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، یحیی ابراهیمی روز جمعه گفت: پس از مکاتبه با رییس دستگاه قضا متوجه شدیم که آمار محکومین به اعدام به علت فروش مواد مخدر در شهرستان دلفان غیرواقعی است.

وی اظهار کرد: طی ماه های اخیر، تعدادی از هموطنان و هم استانی‌ها به دفتر مراجعات مردمی در تهران و همچنین شهرستان دلفان مراجعه نمودند، مبنی بر اینکه تعدادی از افراد خانواده های آنان به علت فروش مواد مخدر، قتل و سایر جرائم در شرف اعدام هستند، تقاضای کمک کردند، که بنده بالاخره در هفته گذشته در جمع این افراد در شهرستان دلفان قرار گرفتم و آماری که آنها بیان کردند آمار بالایی بود.

وی گفت: با توجه به این قضیه، موضوع را از طریق دستگاه قضا پیگیری کردم و مکاتبه ای با حجت الاسلام محسنی اژه ای ، رییس دستگاه قضا مبنی بر تخفیف مجازات محکومین به اعدام به علت فروش مواد مخدر داشتم.

وی افزود: از طرف دیگر صحت و سقم آمار ارائه شده از طرف خانواده این محکومین در شهرستان دلفان را هم از طریق معاونت پارلمانی دستگاه قضا و هم از طریق رییس دادگستری استان لرستان پیگیری نمودم که متوجه شدیم آمار ارائه شده توسط خانواده های زندانیان بسیار بالا بوده و فاقد واقعیت می‌باشد و تعداد محکومین اعداد انگشت شمار و حتی کمتر از تعداد انگشتان دست است که آن هم در کلان شهرهای ایران اتفاق افتاده بود.

ابراهیمی بیان کرد: بنده با توجه به اینکه نماینده مردم هستم، قطعا وظیفه خود می‌دانم برای آن دسته از مجرمان جرائم مواد مخدر درخواست تخفیف مجازات از طریق دستگاه قضا نمایم.

وی گفت: از طرفی دیگر می‌دانیم عاملی که این افراد اقدام به اعمال مجرمانه قتل یا فروش مواد مخدر و سایر جرائم کرده اند، به علت فقر، فلاکت، بیکاری و عدم اشتغال است.

وی اضافه کرد: به طوریکه طی ۴۴ سال گذشته، باتوجه به وجود نعمت های خدادادی آب، هوا، خاک مناسب و نیروی انسانی بسیار خوب و آموزش دیده که در لرستان وجود دارد، اما به علت کم توجهی مسئولان در ادوار گذشته، زمینه سرمایه گذاری و اشتغال در استان فراهم نشده است و جوانان استان مجبور به مهاجرت به کلانشهرها و سکنی در حاشیه شهرها هستند که مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار می گیرند.

ابراهیمی گفت: پیام من به آن دسته از افرادی که در روزهای اخیر باعث تشویش اذهان عمومی شدند، و در حق مردم دلفان اجحاف نمودند این است که به عنوان یک ایثارگر، پزشک و نماینده مردم همواره در مسیر آرمان های شهدا، رهبری و مردم به دنبال رفع مشکل مردم هستم.

دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال لرستان قرار دارد.