همشهری آنلاین: اجرا و افتتاح 53 طرح و پروژه عمرانی در محله‌های مختلف منطقه 21 در سال گذشته معاونت فنی و عمرانی شهرداری این منطقه را در فهرست موفق ترین معاونتهای این منطقه قرار داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه 21 مدیران این حوزه امسال نیز قصد دارند با اجرای پروژهای مهم عمرانی همچون احداث پل سواره رو شهرک استقلال، تکمیل پروژها و      طرح‌های نیمه کاره و ده‌ها اقدام عمرانی دیگر گام موثری در راه رشد و توسعه این منطقه بردارند.

سید مجید غمخوار معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 21 در این باره گفت : از زمانی که شهرداری منطقه 21 به عنوان شهرداری مستقل فعالیت خدماتی خود را در این منطقه آغاز کرد با کمبود های بسیاری روبرو بود.

معاونت فنی و عمرانی هم در تلاش و پشتکار بسیار و اجرای پروژهای عمرانی فراوان سعی کرد، بخشی از این کمبودها را مرتفع کند. احداث چندین مجموعه بزرگ ورزشی، کتابخانه، سرای محله، بوستان‌ها و ... تنها بخشی از این اقدامات بوده که در نهایت به افزایش  سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز در محله‌ها منجر شد.

این روند در سال جاری با اختصاص 15 میلیارد تومان بودجه عمرانی از سوی شهرداری تهران به منطقه ادامه خواهد یافت.

غمخوار در ادامه به افزایش رشد6 تا 7 درصدی بودجه عمرانی سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود:  بودجه اختصاص یافته باید صرف کارهای عمرانی از قبیل آسفالت، جدول گذاری، احداث خیابان‌های جدید از جمله سپاه اسلام، نخ زرین، جلال و ... تکمیل طرح ها و پروژه‌های نیمه تمام‌، نهرسازی و احداث ساختمان شهرداری منطقه شود.

ما نکته حائز اهمیت این است که شهرداری منطقه21با توجه به امکانات و پتانسیلی که در اختیار داشت سال گذشته 53 طرح و پروژه را به بهره برداری رساند.

همین موضوع باعث شده علاوه بر افزایش بودجه عمرانی منطقه، شهرداری تهران اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهمی از جمله احداث پل عبوری شهرک استقلال را به خود منطقه واگذار کند و این اقدام برای اولین بار است که در بین مناطق بیست و دوگانه اتفاق افتاده است‌.

غمخوار در ادامه به بودجه اختصاص یافته به این طرح اشاره  کرد و گفت: 25 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته و باید تا قبل از بازگشایی مدارس به بهره برداری برسد.