کیش یکی از مقاصد سفر برای تفریح، تجارت و خرید است. مراکز خرید ارزان و بازارهای محلی بهترین مکان‌ها برای خرید به‌صرفه در کیش هستند.

کیش جزیره‌ای مرجانی و زیبا در قلب خلیج فارس و استان هرمزگان و یکی از مقاصد تفریحی و گردشگری معروف ایران است. این جزیره یکی از مناطق آزاد کشور است و تنوع اجناس بالایی در بازارهای آن به چشم‌ می‌خورد. بازارگردی وخرید، بخش‌هایی جدانشدنی از سفر کیش هستند. امروزه در بسیاری از موارد کالاهای موجود در پاساژهای جزیره تفاوت قیمت چندانی با سایر نقاط کشور ندارند؛ با این وجود برخی از مراکز خرید محل‌هایی مناسب برای خریدی به‌صرفه از کیش هستند.

آیا خرید در کیش به‌صرفه است؟

کیش لوکس ترین جزیره ایران است. هتل‌های مجلل، تفریحات لاکچری متنوع، مراکز خرید متعدد و زیبا و دیدنی‌های بسیار گردشگران را به سوی این جزیره می‌کشانند. مراکز خرید کیش یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران هستند. تنوع موجود در برندها و قیمت‌ها و وجود مراکز خرید لوکس و سنتی بسیار، سبب شده است تا کیش به‌عنوان بهشت عاشقان پاساژگردی شناخته شود. تقریبا هر کالایی که مدنظر داشته باشید در مراکز خرید بزرگ، مدرن و پرزرق‌وبرق کیش خواهید یافت؛ اما باید گفت که قیمت همه این محصولات در بازارهای کیش ارزان‌تر از سایر نقاط کشور نیست. اگر به‌دنبال خریدی به‌صرفه از کیش هستید باید به چند نکته توجه کنید.

  • پیش از انتخاب نهایی و پرداخت وجه، قیمت آن محصول را در اینترنت جست‌وجو کنید تا از ارزان‌تر بودن آن مطمئن شوید.

  • در خرید لوازم برقی حواستان به‌هزینه‌های حمل‌ونقل و جابه‌جایی باشد.

  • در تهیه لوازم‌خانگی و الکترونیکی از فعال بودن نمایندگی و خدمات پس از فروش آن برند در شهر خود مطمئن شوید.

  • در همه شهرها بازارهای محلی و سنتی بهترین مکان‌ها برای خریدی به‌صرفه هستند. صاحبان واحدهای صنفی این بازارها مبلغ ناچیزی بابت غرفه خود می‌پردازند و به همین دلیل قیمت کالاهای آن‌ها پایین‌تر است.

  • در حراج خرید کنید؛ حراج‌های فصلی کیش بهترین زمان برای خرید (به‌ویژه لباس) از جزیره هستند.

از کیش چه بخریم؟ چه وسایلی در کیش ارزان است؟

لباس: تنوع لباس در جزیره کیش بسیار بالا است به‌گونه‌ای که هر سلیقه و بودجه‌ای را پوشش می‌دهد. در فروشگاه‌های مختلف مراکز خرید کیش می‌توان برای همه اعضای خانواده لباس تهیه کرد. این جزیره یکی از بهترین مکان‌ها برای تهیه لباس‌های مارک با قیمت واقعی است.

شکلات و قهوه: جزیره کیش منبع اصلی قهوه و شکلات‌های خارجی و خوش‌طعم است؛ پس اگر به‌دنبال تهیه سوغاتی با قیمتی مناسب هستید، این اجناس را فراموش نکنید. شکلات‌ها و قهوه‌های موجود در فروشگاه‌های جزیره بسته‌بندی بسیار شیکی دارند.

سوغات و صنایع دستی کیش: سوغات و صنایع دستی هر شهر بهترین گزینه‌ها برای سوغاتی دادن هستند، کیش نیز از این قائده مستثنی نیست. خرید این اقلام هم از نظر قیمت به‌صرفه است و هم کمک شایانی به بهبود سطح معیشت بومیان منطقه می‌کند.

سبدهای حصیری و بوریا بافی مهم‌ترین صنایع دستی کیش هستند که توسط بومیان منطقه و با ظرافت و کیفیت بالا تهیه می‌شوند. خرما، مرکبات و ادویه‌های جنوبی نیز از سوغاتی‌های خوش‌طعم و خوش‌عطر جزیره محسوب می‌شوند.

لوازم برقی: به اعتقاد بسیاری از گردشگران خرید لوازم برقی بزرگ همچون تلویزیون و جاروبرقی در کیش چندان به‌صرفه نیست و هزینه‌ها حمل‌ونقل آن اختلاف قیمت کالا را با شهر محل سکونت شما بسیار کاهش می‌دهد؛ در مقابل کیش مکانی مناسب برای خرید لوازم برقی کوچک همچون اتو مو، ریش تراش، سشوار و ساندویچ‌ساز است.

ارزان‌ترین مراکز خرید کیش

تقریبا همه گردشگران به‌دنبال خریدی ارزان از کیش هستند و بسیاری از آن‌ها ساعت‌ها در مراکز خرید متنوع جزیره می‌گردند تا به هدف خود برسند. بازارهای سنتی، قدیمی و محلی بهترین مقاصد برای خریدی به‌صرفه در کیش هستند.

بازار عرب های کیش

بازار ته لنجی یا بازار عرب ها یکی از ارزان‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید کیش است. این بازار در محدوده شمال غربی جزیره و جنوب ساحل سنگی و اسکله تفریحی میرمهنا (شمال میدان لارک) قرار دارد. بازار ماهی فروشان، خانه مردم شناسی بومیان کیش، شهر قدیمی حریره و ساحل کرانه از جاهای دیدنی کیش هستند که در فاصله کمی از این مرکز خرید قرار دارند.

ته لنجی بازاری ساده و به دور از زرق‌وبرق‌های کیش است. بومیان مهربان، خون‌گرم و منصف کیش با پوشش سنتی در مغازه‌های بازار به انتظار مشتریان نشسته‌اند. فضای سنتی بازار جذابیت بصری بالایی دارد. در این بازار انواع پوشاک، کفش، پتو و لوازم آرایشی باقیمت مناسب عرضه می‌شود.

بازار زیتون

بازار زیتون در شرق جزیره کیش و حاشیه جنوب غربی میدان ساحل قرار دارد. این بازار برای خرید پوشاک مردانه و شکلات و قهوه مناسب است. اجناس با کیفیت پایین، متوسط و بالا در این بازار به فروش می‌رسند.

بازار مریم

بازار مریم در شمال شرق جزیره و حاشیه شمال شرقی میدان سنایی قرار دارد. در این بازار روباز حس متفاوتی از حضور در بازارهای کیش برای مشتریان رقم می‌خورد. بیشتر غرفه‌های بازار مریم به فروش پوشاک اختصاص داده شده‌اند.

مرکز تجاری کیش

مرکز خرید بزرگ کیش در حاشیه غربی خیابان فردوسی (حدفاصل میدان‌های فردوسی و سنایی) واقع شده است. این بازار چهار طبقه و ۴۷۹ غرفه تجاری دارد. فروشگاه‌های متنوع، امکانات تفریحی و خدمات رفاهی مطلوب، قیمت و کیفیت مناسب اجناس و دسترسی مناسب این مرکز خرید را در میان گردشگران محبوب کرده است. بازار کیش برای خرید شکلات و قهوه، عطر و ادکلن و پوشاک (تی‌شرت، شلوار و کاپشن) مناسب است.

بازار ونوس

بازار ونوس کیش در شمال شرق جزیره کیش و حاشیه شرقی خیابان سنایی (حدفاصل بلوار دریا و خیابان سالار کیش) واقع شده است. پارک ساحلی و ساحل اسکله بزرگ جزیره فاصله کمی از این مرکز خرید دارند. بازار بزرگ ونوس کیش با ۳۴۰ واحد تجاری در دو طبقه ساخته شده است. تنوع اجناس، کیفیت بالا و قیمت مناسب ویژگی‌های مثبت بازار ونوس محسوب می‌شوند. اگر به‌دنبال خرید پوشاک برای اعضای خانوده، کفش، آرایشی بهداشتی، ساعت، عینک، شیرینی و شکلات، لوازم ماهیگیری، لوازم آشپزخانه، لوازم‌خانگی، پوشاک و لوازم ورزشی، چمدان یا ادویه‌جات هستید، حتما سری به این مرکز خرید بزنید.

فصل حراج در کیش

برای خریدی به‌صرفه از کیش بهتر است، سفر در ایام حراجی سال را در برنامه خود بگنجانید. هر ساله در ماه‌های اردیبهشت و خرداد (با بالا رفتن دما و سطح رطوبت هوا) و مهر تا آذر (با شروع مدارس) حضور گردشگران در جزیره کیش کم‌رنگ می‌شود. در این زمان‌ها اغلب کسبه فعال در جزیره، اجناس خود را حراج می‌کنند.

گردشگرانی که در ماه‌های تیر تا شهریور راهی جزیره کیش می‌شوند در روزهای گرم و شرجی تابستان زمان خود را به بازارگردی در مراکز خرید مدرن تا سنتی کیش می‌گذرانند. در این زمان از سال معمولا مراکز خرید جشنواره‌هایی برای جذب گردشگران و فروش بیشتر برگزار می‌کنند.

برچسب‌ها