سامانه بارشی از جنوب وارد کشور شده‌است و بارش‌ها در استان جنوبی به شکل رگبار پراکنده و بارش برف در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «سامانه بارشی باعث رگبار پراکنده در بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و همچنین دامنه و ارتفاعات زاگرس جنوبی می‌شود.»
امین حسین نقشینه افزود: «این سامانه بارشی دوشنبه (۱۱ دی) در این مناطق تقویت می‌شود و در بیشتر مناطق نیمه جنوبی کشور بارش ایجاد می‌کند. وزش باد شدید، رعد و برق، گرد و خاک در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش به شکل برف پیش ‌بینی می‌شود.»
به گفته نقشینه، پیش‌بینی بارش برف در نیمه جنوبی در برخی نقاط ایلام، لرستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد،خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «سه شنبه (۱۲ دی) در جنوب شرق کشور در کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده خواهند داشت. چهارشنبه (۱۳ دی) در خراسان جنوبی، نقاطی از کرمان، شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده رخ خواهد داد. در سواحل شمال کشور و در گیلان و مازندران افزایش ابر و بارش‌های خفیف و نوار شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد پیش‌بینی می‌شود.»
وزش باد و بارش پراکنده در سواحل شمالی کشور باعث می‌شود که جو از حالت پایداری خارج شود و کیفیت هوای شهرهای صنعتی نیمه شمالی از جمله تهران و کرج مقداری بهبود پیدا کند.
نقشینیه یادآور شد: «در سه روز آینده خلیج فارس هم مواج و متلاطم می‌شود.»
پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور برای پایتخت، وجود غبار محلی است و شاخص کیفیت هوا در تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بیشینه دمای تهران برای یکشنبه و دوشنبه (۱۰ و ۱۱ دی) ۱۳ درجه سانتی‌گراد و سه‌شنبه (۱۲ دی) ۱۲ درجه سانتی‌گراد خواهد شد. کمینه دما هم در مهرآباد تهران به ۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.