دوشنبه (۱۱ دی) در بخش‌هایی از ایلام، لرستان، کرمانشاه، یزد، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمان، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید را داشتیم که به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، در مناطق کوهستانی بارش‌ها به صورت برف بود.

به گزارش همشهری آنلاین، کبری رفیعی به همشهری می‌گوید: «همچنین در بخش‌هایی از گیلان و مازندران نیز بارش‌های خفیف رخ داد.»

روز سه‌شنبه (۱۲ دی) بار دیگر بارش‌های پراکنده این ۱۲ استان را در برمی‌گیرد. کارشناس سازمان هواشناسی با تایید این موضوع عنوان می‌کند: «در واقع در جنوب شرق کشور بارش‌های پراکنده کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد.»

به گفته رفیعی، آب‌های جنوبی کشور به ویژه خلیج فارس طی سه روز آینده مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی می‌گوید: «در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۳ و ۱۴ دی) در بیشتر مناطق کشور جو نسبتا پایدار خواهد بود. البته این امیدواری وجود دارد که روز جمعه (۱۵ دی) با ورود سامانه بارشی که از شمال غرب وارد کشور می‌شود، ابتدا مناطق شمال غرب و سپس سواحل غربی دریای خزر را در بر می‌گیرد.»

او یادآور می‌شود: «طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه در شهرهای صنعتی از جمله تهران، کرج، قم، اصفهان، اراک، مشهد و تبریز افزایش غلظت آلاینده‌های هوا را خواهیم داشت.»

بیشتر بخوانید:

پیش بینی آخرین وضعیت بارش ها تا پایان زمستان | چرا برخی کشورهای همسایه پربارش هستند؟

منبع: روزنامه همشهری