تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۴

شال سبز بر گردن کروبی مهدی کروبی گفت: امیدواریم در 22 خرداد امسال شاهد حضور پرشور و حماسه‌ای دیگر باشیم تا یک روز تاریخی دیگر نیز به تاریخ خرداد اضافه کنیم.

نامزد انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز، آزادی خرمشهر را ضربه مهلکی به دشمنان و بیانگر نتیجه حضور و حماسه مردم دانست و خاطرنشان کرد: اصل انتخابات نیز بر همین پایه بنا شده است. 

در پایان  این مراسم، دانشجویانی که با رنگ سبز در سالن سخنرانی حضور داشتند، شعار «موسوی، کروبی، اصلاحات پیروز است» را سر داده و شال سبز را به گردن مهدی کروبی انداختند.

نشان ملی ایثار برای خانواده شهدا

رئیس‌جمهوری با جمعی از خانواده‌های شهدای اردبیل، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، مرکزی، همدان، قم و چهار محال و بختیاری دیدار و به 50 نفر از خانواده‌های شهدای این استان‌ها نشان ملی ایثار اهدا کرد.

در این دیدار، احمدی‌نژاد در سخنانی گفت: خداوند را شاکرم که توفیق زیارت شما پدران و مادران شهدا را پیدا کرده‌ام، ما هرچه داریم از ایشان و  ازخودگذشتگی شهدا و خانواده‌های آنها و جانبازان و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه همه داشته‌های ارزشمند بشر مدیون ایثارگری است، بیان کرد: انقلاب اسلامی راه نجات را در برابر بشر گشود و راه سعادت و کمال را در برابر جامعه بشری قرار داد.

موسوی: باید فضای امید را گسترش دهیم

سید میرحسین موسوی شنبه شب طی سخنانی درجمع اقشار مختلف مردم اصفهان در مسجد سید این شهر، تاکید کرد: مردم هنگامی فداکاری می‌کنند و از جانشان می‌گذرند که دورنمای روشنی برای آینده داشته باشند.

ما باید همه با هم این دورنما را روشن کنیم. موسوی در ادامه سخنانش به اهمیت گردش آزاد اطلاعات اشاره کرد و آن را در جهان امروز یک حق برای مردم توصیف کرد و گفت: مردم حق دارند دلایل سیاست‌های اقتصادی را به درستی بفهمند.

حرف ما این است که دولت این اطلاعات را از مردم گرفته‌است. درسال‌های اخیر بارها دیده‌ام مسئول در یک زمان اطلاعاتی می‌دهد و در زمان دیگر اطلاعات متناقضی را مطرح می‌کند و ظاهرا یادش می‌رود که مردم حافظه‌ تاریخی دارند؛

اگر این مسئله حل نشود مردم قدرت نقد درست دولت‌ها را نخواهند داشت.  موسوی در ادامه سخنانش افزود: باید فضای امید را با تغییر گسترش دهیم. اگر دولت صداقت داشته باشد، گردش آزاد اطلاعات باشد و مردم احساس کنند سیاست‌های درستی پیگیری می‌شود، یقین دارم همه‌ ملت به چنین دولتی کمک می‌کنند.

روحیات سوم خرداد را  احیا کنیم

محسن رضایی در نطق تلویزیونی خود گفت: لازم می‌دانم که عرض ارادت خودم را به همه خانواده‌های شهدا و ایثارگرانی که حماسه بزرگ سوم خرداد را آفریدند اعلام بکنم و بگویم که اگر ما می‌خواهیم در بعد اقتصاد و فرهنگ هم مثل بعد سیاسی تبدیل به قدرت اول منطقه شویم و در دنیا جزء 10 کشور اول باشیم، همان روحیات ایثارگری و فداکاری و همان روحیات صداقت و همان روحیات برادری و همان روابط عاطفی و معنوی که در آنجا داشتیم باید بیاوریم در اقتصاد.

چرا نتوانیم (این روحیات را) بیاوریم اما در بعد اصلاحات سیاسی هم همین طور. شما ببینید چقدر در مورد حقوق شهروندی صحبت کردند، چقدر در مورد آزادی‌های سیاسی صحبت کردند اما دریغ از یک قانون جامعی که در مجلس تصویب شود.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در بخشی از اداره کشور و جامعه تحولات بزرگی صورت گرفته است و این تحولات موجب پیشرفت‌های عظیم و افتخارآمیز و حتی بعضا رؤیایی بوده به‌طوری که استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و دمکراسی و دستیابی ایران به اقتدار خود در منطقه جزء آرزوهای تاریخی ملت ما بوده است.