معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به برخی آمارهای نادرست از تعداد شهدای حادثه کرمان، آمار دقیق این شهدا را اعلام کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی آمارهای ضد و نقیض درباره آمار شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان گفت: تا این زمان جمع کل شهدای این حادثه به ۸۹ نفر رسیده که ۴۵ شهید از شهر کرمان، ۴۰ شهید از سایر شهرهای استان کرمان، ۱ شهید از مشهد و ۱ شهید هم از تهران است، دو نفر از شهدا هم در حال بررسی است که از کدام شهرها هستند.

میراحمدی اضافه کرد: در مجموع ۸۹ نفر شهید شده اند که ۱۲ نفر اتباع افغانستانی هستند که آنها نیز جزیی از آمار شهرهای گفته شده هستند.

وی ادامه داد: از مجموع شهدا افراد زیر ۱۸ سال ۳۰ نفر و افراد زیر ۱۰ سال هم ۹ نفر هستند و در کل ۲۸ نفر از شهدا زیر ۱۸ سال هستند.

میراحمدی تاکید کرد: ۳۶ نفر از شهدا از بانوان و ۵۳ نفر هم از مردان هستند.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: تعداد انگشت شماری از افراد مجروح شده هم به دستگاه‌های پزشکی متصل هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و احتمال دارد تعداد کمی نیز به شهدا اضافه شود.

معاون امنیتی وزارت کشور یادآور شد: بقایای اجساد دو نفر از تروریست‌ها که مربوط به قسمت کمر به پایین آنهاست به دست آمده و محرز و قطعی شده که هر دو عملیات انتحاری بوده است.

میراحمدی همچنین گفت: با توانمندی دستگاه‌های اطلاعاتی ما سرنخ‌های بسیار خوبی درخصوص جنایت تروریستی کرمان پیدا شده و بخشی از افرادی که در این ماجرا نقش داشتند دستگیر شده‌اند که اطلاعات کامل آن توسط دستگاه‌های اطلاعاتی به استحضار مردم خواهد رسید.

منبع: میزان