زارع پور گفت:درحال حاضر در بیش از ۲۰۰ شهر تجهییز به فیبر نوری درحال انجام است و پیشرفت کار نیز در سایت اعلام شده قابل مشاهده است.

به گزارش همشهری آنلاین، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی همشهری درباره نقش آفرینی وزارت ارتباطات در انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی موضوع احراز هویت به شکل بر خط انجام می‌شود. بنابراین وزارت ارتباطات در این بحث با تمامی حوزه ها ارتباط پایدار خواهد داشت و در حال تلاش هستیم تا شعب رای گیری که در نقاطی مثل روستاها وجود دارد را رفع ایراد کنیم. وزارت ارتباطات نیز تلاش می‌کند تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار را که عمدتا شعب رای گیری نیز در این نقاط وجود دارد را به سیستم احراز هویت متصل کنید. این نقاط را وزارت کشور به وزارت ارتباطات اعلام می‌کند و سپس برای تجهیز آن اقدام خواهد شد.

زارع پور در ادامه درباره تجهیز شهرهای کشور به فیبر نوری گفت: درحال حاضر در بیش از ۲۰۰ شهر تجهییز به فیبر نوری درحال انجام است و پیشرفت کار نیز در سایت اعلام شده قابل مشاهده است. بیش از ۵ میلیون و دویست هزار خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند و استان گلستان نیز اولین استانی بود که تمامی شهرهای آن تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفت و امید است تا آخر امسال هشت میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند.