پنجاه و چهارمین فینال لیگ قهرمانان اروپا که چهارشنبه شب در استادیوم المپیکوی رم برگزار می‌شود، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و به ‌یادماندنی‌‌ترین فینال‌های این تورنمنت باشد.

حضور منچستریونایتد و بارسلونا، قهرمانان لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا که در این فصل در مسابقات داخلی و قاره‌ای نمایش خیره‌کننده‌ای داشته‌اند، موجب شده تا این مسابقه فینال رؤیایی نام بگیرد و پیش‌بینی تیم برنده را غیرممکن کند.

جدال این دو تیم پرستاره، وعده سرنوشت‌سازی را می‌دهد که در این میان نگاه‌ها بیش از همه به نمایش رونالدو و مسی است.

درفصل جاری بحث‌های زیادی درباره اینکه کدام‌یک از آنها بهترین بازیکن جهان است به‌وجود آمده و فینال رم فرصت خوبی است تا این دو بتوانند توانایی‌ها‌یشان را ثابت کنند.

تنها بازیکن غایب و محروم منچستریونایتد دارن فلچر است، درحالی که بارسلونا رافا مارکز، دانیل آلوز و اریک آبیدال، 3مدافع اصلی‌اش را به‌دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد و غیبت آنها، مقابله با خط حمله زهردار منچستریونایتد را دشوار می‌کند.

منچستریونایتد امیدوار است با پیروزی در این فینال، نخستین تیمی باشد که در لیگ قهرمانان اروپا به 2قهرمانی متوالی می‌رسد، درحالی که بارسلونا درصورت پیروزی نخستین تیم اسپانیایی خواهد بود که در یک فصل به قهرمانی لالیگا، جام‌حذفی و لیگ‌قهرمانان اروپا می‌رسد.

پرسپولیس ایران – بنیادکار ازبکستان امروز، دوئل کریمی - ریوالدو

پرسپولیس در حالی امروز مقابل بنیادکار ازبکستان قرار می‌گیرد که با شکست الشباب عربستان و صدرنشینی در مرحله گروهی این شانس را دارد که در تک بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، میزبان حریف قدرتمندش باشد.

بنیادکار که فصل گذشته مقتدرانه از سد سایپا گذشت در مرحله گروهی فصل جاری هم سپاهان را ناکام گذاشت تا در سومین دیدار طی 2 فصل اخیر برابر دیگر نماینده کشورمان قرار گیرد.

پرسپولیس که طی روزهای اخیر حواشی زیادی را از سر گذرانده، برای جبران ناکامی‌های لیگ برتر و جام‌حذفی نگاهی ویژه و جدی به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دارد اما حریف امروز سرخپوشان به هیچ وجه حریف آسانی نخواهد بود.

تقابل علی کریمی و ریوالدو نکته ویژه و البته تعیین‌کننده این دیدار است که برتری هرکدام از این دو ستاره در میانه میدان می‌تواند منجر به پیروزی و صعود هر یک از 2تیم مدعی منطقه غرب آسیا شود.

ستاره شماره 8 پرسپولیس که در چارچوب رقابت‌های آسیایی مرد همه‌کاره تیمش بوده، امروز وظیفه بازیسازی و ایجاد موقعیت گلزنی برای مهاجمان سرخپوش را خواهد داشت. ریوالدو هم هرچند که دیگر آن ستاره پرفروغ سال‌های نه چندان دور نیست اما سهم زیادی در رسیدن بنیادکار به این مرحله داشته است.

باید دید کدام یک از این دو تیم جواز حضور در مرحله یک چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان را به دست خواهد آورد.