زاکانی در جریان ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران به شورای شهر گفت: ما قفل‌های دولت آقای روحانی که برای طرح تفصیلی شهر ایجاد کرده بود، باز می‌کنیم. چرا آقای روحانی و دوستانشان چنین سیاستی داشته‌اند؟

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در رابطه با عملکرد حسن روحانی رئیس جمهور سابق و همچنین پیروز حناچی شهردار سابق تهران در مدیریت شهر، گفت: کمیسیون ماده ۵ افتخار شهر است؛ ما گزارش این کمیسیون را هفتگی ارائه می دهیم تا مردم ما را نقد کنند. ما قفل‌های دولت آقای روحانی که برای طرح تفصیلی شهر ایجاد کرده بود، باز می‌کنیم. چرا آقای روحانی و دوستانشان چنین سیاستی داشته‌اند؟ این افراد برخلاف قاعده مواردی را در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رساندند.

زاکانی با بیان اینکه احکامی برای محدود کردن صادر شد که تا زمان آقای حناچی اجرایی نشد، گفت: شهردار سابق نیز به صورت مکتوب اعلام کرد که بخشی از آن شدنی و بخشی دیگر نشدنی است. شهر را قفل کردند اما تلاش کردیم و مسیر در حال بازگشت است.

او در ادامه صحبت‌هاش اشاره به ارتباط شهرداری و دولت کرد و گفت: با صراحت می‌گویم که بزرگترین حامی ما آقای رئیسی است. دولت قبل تحمل نکرد که شهردار تهران که از جنس خودشان بود به هیئت دولت برود. این همدلی بین ما و شما(شورای شهر) بزرگترین نعمت است، بله اختلاف نظر داریم اما مهم این است که سر مسائل ملی خودمان را فدای مردم کنیم و دعوا نداشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین