سرلشکر رحیم صفوی دستیار ویژه مقام معظم رهبری گفت: لازمه جنگ شجاعت است. ترسوها در خانه می‌مانند. رزمندگان هیچ وقت از کشته شدن و حتی کشتن در راه خدا نمی‌ترسند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرلشکر رحیم صفوی دستیار ویژه مقام معظم رهبری گفت: لازمه جنگ شجاعت است. ترسوها در خانه می‌مانند. رزمندگان هیچ وقت از کشته شدن و حتی کشتن در راه خدا نمی‌ترسند. آموزش و ساماندهی ۶۰ گردان‌ توپخانه سپاه دشوار بود. این نشان‌دهنده برتری قدرت فکری، استعداد جوانان ایران و عشق به خدا و امام(ره) بود.

وی ادامه داد: جنگ از عناصر پایدار و تکرار شونده جهان است. هیچ نهادی نتوانسته جلوی وقوع جنگ را بگیرد. در جنگ غزه ۲۳ هزار نفر به دست رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا، انگلیس و... کشته شده‌اند.

رحیم صفوی طمع را باعث ادامه جنگ عنوان کرد و گفت: در قرن بیستم ۱۲۰ میلیون نفر در جنگ کشته شده‌اند. جوانان باید تاریخ جنگ‌های جهانی اول و دوم را مطالعه کنند تا رهبران و حاکمان خود را بشناسند و بدانند کدام یک از ملت خود دفاع کرده‌اند. در جنگ جهانی دوم حدوداً ۷ یا ۸ هزار نیروی ایرانی با ۲۰ هزار انگلیسی‌ها مقابله کردند.

رئیس پژوهشگاه شهید سلیمانی راه‌اندازی واحد تخصصی توپخانه را کار مشکلی دانست و گفت: شاید اولین قبضه‌های توپخانه را در شکست حصر آبادان و دومین آن‌ها را در عملیات طریق‌القدس غنیمت گرفتیم. بیشترین آن‌ها را نیز در عملیات فتح‌المبین به دست آوردیم. فرمانده عراقی‌ها فکر می‌کرد فرمانده توپخانه خواب می‌بیند که ایرانی‌ها به عمق نفوذ کرده‌اند. در آغاز برخی فرماندهان سپاه نمی‌خواستند در سپاه سلاح سنگین داشته باشیم، در حالی که ما نخستین حکم را برای حسن تهرانی‌مقدم صادر کردیم.

وی توضیح داد: توپخانه را در مرکز انرژی اتمی اهواز راه‌اندازی کردیم و همان‌جا هم آموزش می‌دادیم. سلاح‌های غنیمتی هم علیه خود عراقی‌ها استفاده می‌کردیم. سپس در اصفهان نیروها آموزش می‌دیدند. در بخش آموزش توپخانه شهید صیاد شیرازی به ما کمک می‌کرد. آتش توپخانه‌ها مختصر و خمپاره‌ها اندک بودند؛ اما دقیق می‌زدند.

سرلشکر صفوی در پایان گفت: خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خون شهدای غزه، مدافعان حرم و سردار قاسم سلیمانی راه قدس را باز خواهد کرد. قدرت جبهه مقاومت حرف آخر را در منطقه خواهد زد.