یکی از روش‌های اصلی بازاریابی پیامکی، ارسال اس ام اس انبوه است. در این نوع ارسال شما به راحتی می‌توانید به مخاطبان و مشتری‌های خود در عرض چند دقیقه پیامک‌های انبوه ارسال کنید. نکته بسیار مهم در این رابطه، تعرفه و قیمت ارسال پیامک در اپراتورهای مختلف است.

وقتی قرار است بازاریابی پیامکی خود را شکل دهید، نیاز به چند ابزار مهم دارید. در ابتدا باید یک پنل پیامکی برای خود خریداری کنید. سپس به یک خط اختصاصی برای ارسال پیامک‌های انبوه خود نیاز دارید. این خطوط اختصاصی را باید از اپراتورهای مختلف تهیه کنید. تمامی ارائه دهندگان پنل‌های پیامکی، خطوط اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهند و شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. هر اپراتور هزینه‌های ارسال پیامک متفاوتی دارد. بیایید ببینم این تعرفه‌ها بر چه اساسی تعیین می‌شوند.

تعرفه ارسال پیامک بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

همانوطور که گفته شد، ارسال اس‌ام‌اس انبوه از هر کدام از اپراتورهای پیامکی مانند 1000، 2000، 50001 و...متفاوت است. برای بررسی تعرفه ارسال پیامک، در کنار اپراتورها باید به موضوع پنل پیامکی نیز اشاره کرد. پنل‌های پیامکی به 4 دسته پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری تقسیم‌بندی می‌شوند. هزینه ارسال هر پیامک توسط هر کدام از این پنل‌های نیز متفاوت است.

پس برای پیدا کردن تعرفه ارسال اس‌ام‌اس باید به اپراتور خود و همچنین پنلی که خریداری کرده‌اید توجه کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید تعرفه ملی پیامک برای ارسال پیامک‌های انبوه را به تفکیک پنل و اپراتور مشاهده کنید.

تعرفه ارسال اس‌ام‌اس در اپراتورهای مختلف

هر کدام از اپراتورهای پیامکی، هزینه متفاوتی برای ارسال اس ام اس های تبلیغاتی و خدماتی شما در نظر می‌گیرند. برای مثال ارسال پیامک از خط 9000، با ارسال اس ام اس از خط 1000 هزینه متفاوتی دارد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، ارسال پیامک‌های انبوه به نوع پنل های اس ام اس و سرشماره شما بستگی دارد. در ادامه به بررسی تعرفه ارسال اس‌ام‌اس انبوه بر اساس اپراتور و پنل خواهیم پرداخت.

تعرفه پیامک برای اپراتور 50001

اگر بخواهید از این اپراتور اس‌ام‌اس انبوه ارسال کنید هزینه ارسال هر پیامک شما به شرح زیر است:

پنل پایه: 136 تومان

پنل اقتصادی: 120 تومان

پنل شرکتی: 106 تومان

پنل تجاری: 95 تومان

تعرفه پیامک اپراتور 1000 و 3000

برای استفاده از خطوط اختصاصی این دو اپراتور و ارسال پیامک انبوه از طریق آن‌ها، باید به ازای ارسال هر پیامک، هزینه‌های شما به شکل زیر خواهد بود.

پنل پایه: 153 تومان

پنل اقتصادی: 135 تومان

پنل شرکتی: 120 تومان

پنل تجاری: 107 تومان

تعرفه پیامک اپراتور 2000

اپراتور 2000 تعرفه‌های پیامکی خود را بر اساس پنل‌های مختلف به شرح زیر قرار داده است.

پنل پایه: 160 تومان

پنل اقتصادی: 142 تومان

پنل شرکتی: 126 تومان

پنل تجاری: 112 تومان

تعرفه پیامک اپراتور 021

اگر می‌خواهید از طریق اپراتور 021 پیامک‌های انبوه خود را ارسال کنید، تعرفه پیامک‌های شما بر اساس پنل‌های مختلف به شرح زیر است:

پنل پایه: 160 تومان

پنل اقتصادی: 142 تومان

پنل شرکتی: 126 تومان

پنل تجاری: 112 تومان

تعرفه پیامک اپراتور 50004

تعرفه اپراتور 50004 تقریبا مقرون به صرفه است. برای ارسال اس‌ام‌اس انبوه با سرشماره‌های این اپراتور، هزینه‌های شما به شرح زیر خواهد بود:

پنل پایه: 155 تومان

پنل اقتصادی: 138 تومان

پنل شرکتی: 122 تومان

پنل تجاری: 109 تومان

تعرفه پیامک اپراتور 9000

اپراتور پرطرفدار 9000 تعرفه و قیمت هر اس‌ام‌اس انبوه را به صورت زیر برای مشتری‌های خود محاسبه می‌کند.

پنل پایه: 153 تومان

پنل اقتصادی: 135 تومان

پنل شرکتی: 120 تومان

پنل تجاری: 107 تومان

تعرفه اس ام اس اپراتور 9999

اگر قصد دارید با اپراتور 9999 اس‌ام‌اس انبوه بفرستید، باید هزینه ارسال پیامک خود را طبق تعرفه‌های زیر حساب کنید.

پنل پایه: 133 تومان

پنل اقتصادی: 118 تومان

پنل شرکتی: 105 تومان

پنل تجاری: 93 تومان

تفاوت در تعداد کاراکترهای ارسال پیامک در هر اپراتور

نکته بسیار مهم در ارسال پیامک‌های انبوه تعداد کاراکترهایی است که مجاز هستید در متن پیامک خود بنویسید. شما می‌توانید در هر پیامک فارسی به اندازه 70 کاراکتر محتوا بنویسید. اگر تعداد کاراکترهای شما از این تعداد بیشتر شود، در اصل 2 پیامک برای شما در نظر گرفته خواهد شد. یعنی باید هزینه 2 پیامک را پرداخت کنید. به این نوع اس ام اس ها 2 بخشی گفته می‌شود. اپراتورهای مختلف تعداد کاراکترهای بخش دوم پیامک‌های خود را به صورت متفاوتی در نظر می‌گیرند. این موضوع در تعرفه و هزینه هر پیامک تاثیر دارد.

خلاصه و نتیجه گیری

برای ارسال اس ام اس انبوه باید به نوع سرشماره و اپراتور خود و همچنین پنلی که به وسیله آن پیامک‌های خود را ارسال می‌کنید، توجه کنید. براساس بودجه و قیمت هر پیامک در اپراتورهای مختلف، پنل مناسب‌تان را خریداری کنید و به لیست مشتریان خود، پیامک‌های انبوه تبلیغاتی ارسال کنید.

برچسب‌ها