مجید صفاتاج، پژوهشگر حوزه منطقه گفت: یکی از جدی‌ترین سیاست‌های رژیم صهیونیستی از بدو تأسیس دولت خود و حتی پیش از آن، برای پیشبرد اهداف و نقشه‌هایشان، توسل و استفاده از «ترور» است. حتی تا جایی که منافع آن‌ها ایجاب کند حاضرند، این روش را روی خود یهودیان اعمال نمایند.

به گزارش همشهری آنلاین، روابط عمومی کل سپاه پاسداران اعلام کرد: طی حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب تعدادی از نیروهای سوری و ۴ تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. برای بررسی این سیر و مهندسی ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت با مجید صفاتاج، پژوهشگر حوزه منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

تروریسم، سنت قدیمی صهیونیست‌هاست

صفاتاج در ابتدا گفت: یکی از جدی‌ترین سیاست‌های رژیم صهیونیستی از بدو تأسیس دولت خود و حتی پیش از آن، برای پیشبرد اهداف و نقشه‌هایشان، توسل و استفاده از «ترور» است. حتی تا جایی که منافع آن‌ها ایجاب کند حاضرند، این روش را روی خود یهودیان اعمال نمایند. به طور مثال آن‌ها در راستای مظلوم‌نمایی، کشتی پاتریا که حامل یهودیانِ مهاجر به سمت اراضی فلسطین بود را مورد هدف خود قرار دادند.

تروریسم، ناجی اسرائیل است

وی افزود: با رشد جریان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، اسرائیلی‌ها همین روش را برای حذف رهبران مقاومت فلسطینی اعمال کردند. حتی آن‌ها سعی کردند نه فقط شخصیت‌های مبارز، بلکه پژوهشگران، اساتید، روزنامه‌نگاران، دانشمندان و هر آنکسی که تهدیدی ولو کوچک برای اسرائیل محسوب می‌شد را به وسیله همین روش ترور و حذف نمایند. لذا باید گفت تروریسم ریشه بسیار قدیمی در بین صهیونیست‌ها دارد و آن‌ها تا حدی به مدد همین اقدامات است که خود را سرپا نگه داشتند. به طور مثال، از زمان اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها، اسرائیل قریب به 100 تن از اندیشمندان و پژوهشگران این کشور را ترور کرده است.

ترور، برای رژیم صهیونیستی دستاورد رسانه‌ای دارد

این پژوهشگر حوزه منطقه افزود: با توجه به آنچه که گذشت باید گفت، رژیم نژادپرستی که راه و روش خود برای پیاده‌سازی اهدافش را ترور قرار می‌دهد نمی‌تواند قوی و قدرتمند شناخته شود! در حقیقت باید گفت، جنگ اخیر اسرائیل با نیروهای مقاومت آنان را مستاصل و عاجز کرده است. ارتشی که روزی در برابر سه دولت مصر، سوریه و اردن می‌جنگید و اراضی خود را توسعه می‌داد، امروزه در برابر گروه‌های مقاومت در غزه ناتوان شده و نتوانسته است به اهدافش برسد. این به نوعی شکست برای اسرائیل محسوب می‌شود که آنان را در حیرت و سرگردانی قرار داده. لذا اسرائیل سعی دارد، در چنین موقعیتی با هدف قرار دادن شخصیت‌های برجسته مقاومت یک قدرت‌نمایی کاذب را به نمایش بگذارد. اقدامات اسرائیل در راستای ترور فرماندهان مقاومت برای بهینه‌سازی وضعیت نامطلوبی است که دارند تا از این جهت، زخم‌ها و ضرباتی که دریافت کردند را ترمیم نمایند، همان زخم‌هایی که رهبری فرمودند ترمیم نشدنی است. این اقدامات رژیم بیشتر دستاورد تبلیغاتی برایشان دارد و چندان در میدان عملیات و اطلاعات نتیجه مطلوبی نمی‌آورد.