علی خطیر به عنوان شخص اول تیم که باید در خصوص علی سامره تصمیم بگیرد، هیچ عکس‌العملی نسبت به استعفای خاص او نداشته است.

به گزارش همشهری آنلاین در روزهایی که به دلیل تعطیلی لیگ کسی حواسش به شرایط استقلال نبود، استوری جنجالی سرپرست این تیم باعث شد دوباره حاشیه به باشگاه استقلال ورود کند. علی سامره چند روز پیش در فضای مجازی با گذاشتن پیامی از هواداران خداحافظی کرد و مدعی شد که قادر نیست دیگر به کار خود در استقلال ادامه دهد و تصور می‌کند نبودش بیشتر از بودنش به تیم کمک کند. خیلی طول نکشید که مشخص شد دوباره اختلاف نکونام با سامره باعث چنین تصمیمی شده است و سرمربی استقلال همچنان مثل ابتدای فصل رغبتی به کار کردن با سامره ندارد. بهانه این اختلاف هم حرف‌هایی بود که در نشستی موجب دلخوری و تصیمم سامره شد. نکته اینجا بود که علی خطیر به عنوان شخص اول تیم که باید در این خصوص تصمیم بگیرد، هیچ عکس‌العملی نسبت به استعفای خاص سامره نداشته است. مدیرعامل استقلال هیچ صحبتی در این خصوص در رسانه رسمی باشگاه استقلال هم نکرد تا این مسأله برای مخاطب فوتبال مسکوت بماند. به نظر می‌رسد نکونام هم کاملاً از این تصمیم سامره استقبال کرده و دوست ندارد در این باره صحبت کند. به همین دلیل بعید است سامره دیگر به عنوان سرپرست به استقلال برگردد.

در چنین حالتی باید به این نتیجه رسید که استقلال برای نیم فصل دوم با سرپرست دیگری وارد مسابقات لیگ برتر می‌شود. اما در اینجا این سؤال پیش می‌آید که در صورت انتخاب سرپرست جدید این نکونام است که فرد مورد نظر را تعیین می‌کند یا اینکه خطیر شخصاً تصمیم گیرنده است. طبق قانون اگر قرار باشد اصول رعایت شود، انتخاب سرپرست با مدیرعامل تیم است و سرمربی فقط می‌تواند اعضای کادر فنی را معرفی کند، اما از آنجایی که اختلاف خطیر و نکونام همچنان ادامه دارد و این دو نفر فقط طبق مصلحت در کنار هم قرار گرفته‌اند ممکن است با انتخاب بعدی خطیر هم نکونام به مشکل بخورد. سرمربی استقلال نشان داده که هیچ تفاهمی با خطیر ندارد و در قبال تصمیمات مدیرعامل استقلال بشدت موضع سفت و سخت می‌گیرد و چون تاکنون استقلال خوب نتیجه گرفته و نکونام محبوب است هم حمایت پیشکسوتان استقلال را دارد و هم هواداران با او همسو هستند و خطیر اگر قرار باشد مصلحت‌اندیشی کند نباید زیاد با نکونام وارد جنگ شود.

تا این لحظه در مورد تصمیم سامره باید بگوییم که هیچ تفکری مبنی برای بازگشت او به استقلال وجود ندارد و سکوت معنی‌دار خطیر نیز این مسأله را تأیید می‌کند. باید دید چه کسی در نیم فصل دوم جانشین سامره می‌شود، اما طی سال‌های اخیر غیر از مرحوم پورحیدری که مقبولیت زیادی داشت و در جایگاه سرپرست استقلال همه از او حرف‌شنوی داشتند بقیه سرپرست‌های استقلال در این پست ناموفق بودند و با انتقاد شدید روبه‌رو شدند.