کارشناس مسائل منطقه گفت: اسنادی که توسط خود عراقی‌ها از برخی کارت‌های شناسایی متعلق به افسران اطلاعاتی موساد منتشر شد نشان داد که موشک‌های ایران دقیقاً به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، اصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه مرکز وابسته به موساد در اربیل، اظهارداشت: متاسفانه شاهد بودیم که طی سال‌های اخیر سرویس‌های اطلاعاتی دشمن اقدام به آموزش، تسلیح و اعزام عوامل تروریستی به داخل مرزهای ایران یا سایر کشورهای پیرامونی برای ضربه زدن به چهره‌های شاخص و سایر منافع و زیرساخت‌های ما کردند.

وی گفت: در همین مدت جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه که برخی از عناصری که در منطقه اقلیم شمال عراق حاکم بودند و به خصوص سرویس امنیتی اسرائیل که بخش اعظم اقدامات تروریستی از ناحیه این کشور صورت می‌گیرد هشدارهایی را داده است.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: پس از اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان که متاسفانه در حدود ۱۰۰ نفر از شهروندان ما به شهادت رسیدند و عده‌ای هم دچار حادثه و جراحت شدند مقامات ایران اعلام کردند که حتماً مرتکبین این جنایت تقاص و تاوان آن را پس خواهند داد. در واقع این یکی از سیاست‌های قطعی ایران است که «پاسخ دندان شکنی را به هرگونه متجاوز به منافع و امنیت ملی می‌دهد».

زارعی بیان داشت: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان با اقدامات شناسایی و اطلاعاتی خود «گامی بسیار دقیق را با اطلاعات و رصد کاملی که انجام شده بود انجام دادند» و توانستند با استقرار سیستم موشکی کشور در سه نقطه، اهداف مورد نظر را در «اقلیم شمال عراق و ادلب سوریه» مورد اصابت قرار دهند.

وی افزود: موشک‌های دوربرد مورد استفاده شده توانستند اهداف مد نظر را در فاصله بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر با موفقیت منهدم کنند که این «پیام واضح و روشنی است برای تل آویو» که کمتر از ۱۲۰۰ کیلومتر با ما فاصله دارد.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: ما به دفعات «از طریق شورای عالی امنیت ملی تذکرات لازم را به مقامات اربیل و بغداد» مبنی بر اینکه اجازه ندهید آن خاک اقلیم شمال عراق به مرکزی علیه امنیت ملی ایران بدل شود، دادیم.

زارعی بیان داشت: تاکنون چند مرتبه به دولت مرکزی بغداد هشدار داده شد که «گروه‌های تجزیه طلب و تروریستی» باید از منطقه اقلیم شمال آن کشور خارج شوند، اما متاسفانه آن گروه‌ها با هدایت عوامل موساد تاکنون اقدامات تروریستی زیادی را از جمله «ترور شهدای هسته‌ای» ما انجام داده‌اند.

وی گفت: از دو نقطه آذربایجان شرقی و کرمانشاه، مقر فرماندهی سرویس اطلاعاتی اسرائیل مورد اصابت قرار گرفت و در این حمله تعداد قابل توجهی از فرماندهان و ماموران موساد و برخی از حامیان و تجار بزرگ منطقه‌ای آن رژیم که «نفت منطقه اقلیم شمال عراق که متعلق به کل عراق هست را در اختیار اسرائیلی‌ها قرار می‌دادند»، کشته شدند.

این کارشناس مسائل منطقه عنوان داشت: خوشبختانه اسنادی که توسط خود عراقی‌ها از شناسنامه‌ها، گذرنامه‌ها و برخی کارت‌هایی که متعلق به افسران اطلاعاتی موساد بود منتشر شد و نشان داد که «موشک‌های ایران دقیقاً به اهداف مورد نظر اصابت کردند» و خود این یک سندی است که آنجا لانه جاسوسی و محل فرماندهی سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در آنجا بوده است.

زارعی تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر اساس «ماده ۵۱ منشور ملل متحد حق دفاع مشروع و مقابله با جریانات تروریستی که تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران را مختل می‌کنند دارد» و ما هم بر اساس این حقی که از طرف سازمان ملل متحد به ما داده شده اقدام کردیم و از این به بعد هم نسبت به هر اقدامی که بخواهد امنیت ملی و منافع ملی و تمامیت ارضی ما را به مخاطره بیندازد با قاطعیت و جدیت مقابله خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامی هم که به تازگی «علیه گروه تروریستی جیش العدل در پاکستان» صورت گرفت نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران کاملا نسبت به منافع و امنیت ملی خودش حساسیت لازم را دارد و قاطعانه و با تمام توان نسبت به هر اقدامی که بر هم زننده نظم ثبات و امنیت کشور باشد برخورد خواهد کرد.

منبع: ایرنا