حادثه درگذشت ۳ معلم در آخرین روز دی ماه ۱۴۰۲ بر اثر سانحه رانندگی در جاده صالحات به لردگان در استان چهارمحال و بختیاری سبب شد تا موضوع تعمیر و اصلاح جاده‌های لردگان را از نماینده لردگان پیگیری کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی معتقد است اعتبارات قطره چکانی برای ساخت جاده مناسب منتهی به لردگان هم تزریق نمی‌شود.
حسین بامیری به همشهری می‌گوید: «جلسات زیادی با نمایندگان راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن مبنی بر پیگیری جاده لردگان داشته‌ایم. قول‌هایی هم در ارتباط با روکش آسفالت، تعریض جاده و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به ما دادند ولی چنان که باید و شاید اهتمام ویژه‌ای برای این منظور دیده نشد و متاسفانه باعث شد تا چند نفر از فرهنگیان را از دست بدهیم.»


ترکیب جمعیت، وسعت و پراکندگی و ضریب محرومیت از شاخص‌هایی است که به گفته حسین بامیری، باعث تند شدن ضرباهنگ این پروژه می‌شود ولی در عمل چنین اتفاقی نیفتاده‌است.
بامیری با اشاره به اینکه لردگان مرکز ثقل فلات مرکزی است و از جاده‌های چهارمحال و بختیاری روزانه ۴۵ هزار خودرو از اقصی نقاط کشور به استان‌های جنوبی کشور می‌روند، ادامه می‌دهد: «جاده‌های منتهی به خانمیرزا و فلارد هم مانند لردگان است و بحث ایمن سازی، گاردریل، نیوجرسی و روکش آسفالت در آن‌ها دیده نمی‌شود.»
بامیری یادآور شد: «طرح دوبانده شدن جاده لردگان به عنوان یکی از شاهراه‌های مواصلاتی کل کشور در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دیده شده‌است ولی هنوز به اجرا در نیامده‌است.»
محمدرضا کوهی، هادی حسینی، داوود مهری معلمانی بودند که در این سانحه جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:
تصادف و جان سپردن ۳ معلم، اولین حادثه در محور اردل – جونقان نیست