تبلیغات کلیکی چیست؟ امروزه با گسترش اینترنت و فضای مجازی تبلیغات در بستر اینترنت یکی از مهم ترین بخش های تبلیغاتی هر کسب و کار به شمار می‌رود. تبلیغات کلیکی و بنری نیز یکی از راه های بهینه و قابل اندازه گیری تبلیغات در اینترنت است.

اگر شما هم برای کسب و کار خود وب سایت اختصاصی داشته باشید، بدون شک به دنبال جذب ورودی و مخاطب در نهایت مشتری به آن هستید. تبلیغات کلیکی و بنری یکی از راه های افزایش بروش و تبلیغات وب سایت است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی PPC مخفف Pay Per Click یعنی پرداخت به ازای کلیک است. در این نوع تبلیغات که هدفمندترین روش تبلیغات نیز شناخته می‌شود، شما فقط هزینه تعداد کلیک هایی که روی تبلیغات شما شده است را پرداخت می‌کنید. در تبلیغات کلیکی مهم نیست چند هزار یا چند میلیون نفر تبلیغات شما را مشاهده کرده اند، فقط تعداد کسانی که کنجکاو شده اند تا روی تبلیغ شما کلیک کنند برای شما شامل هزینه خواهند بود. تبلیغات کلیکی یعنی اگر مشتری وارد سایت شما شد شما باید هزینه بابت کلیک آن پرداخت کنید و اگر هزاران نفر هم از کنار تبلیغ شما رد شدند، اصلا مهم نیست! آیا این روش تبلیغات مخصوصا برای وب سایت های فروشگاهی و خدماتی شگفت انگیز نیست؟ مهم ترین مزیت تبلیغات کلیکی قابل اندازه گیری بودن آن است. شما به صورت دقیق می‌توانید بودجه روزانه و ماهانه خود را مشخص کنید، حتی می‌توانید مخاطب هدف خود مانند جسنیت، سن و... را نیز تعیین کنید!

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی روش های بسیار متفاوتی دارد، امروز در این مقاله قصد داریم 3 نوع پر طرفدار آن را معرفی کنیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید...

  1. تبلیغات کلیکی بنر گیف
  2. تبلیغات کلیکی همسان
  3. تبلیغات کلیکی جستجوی گوگل AD

تبلیغات کلیکی بنر گیف

در این نوع تبلیغات شما باید با توجه به این که در کدام سایت اجرا کننده تبلیغات کلیکی، تبلیغات خود را راه‌اندازی کرده اید، اقدام به تهیه و سفارش بنر گیف متحرک در ابعاد متنوع کنید. سپس بنرهای گیف متحرک نسبت به کمپین تبلیغاتی شما در سایت هایی به صورت هدفمند به نمایش گذاشته می‌شود. حالا شما فقط هزینه بابت هر بار کلیک روی بنر Gif خودتان را پرداخت می‌کنید. برای مثال ممکن است در یک روز چند میلیون نفر بنر تبلیغاتی شما را مشاهده کند و فقط 200 نفر روی آن کلیک کند. شما نسبت به هزینه هر کلیک، فقط هزینه آن 200 عدد کلیک را پرداخت خواهید کرد.

تبلیغات کلیکی همسان

تبلیغات کلیکی همسان نیز یکی دیگر از روش های هوشمندانه تبلیغات کلیکی است. حتما شما هم در گشت و گذار اینترنت مشاهده کرده اید که در جاهای مختلف وب سایت ها به مقالات مشابه یا بیشتر بخوانید ها اشاره شده است. معمولا در پایان هم مقاله از وب سایت لیستی از مقالات مرتبط نیز نمایش داده می‌شود. در تبلیغات کلیکی همسان شما یک بنر تبلیغاتی در پنل اجرا کننده تبلیغات کلیکی خود بارگذاری خواهید کرد و بنر شما در بین آن مطالب به نمایش گذاشته خواهد شد. در این تبلیغات نیز همانطور که گفته شد شما فقط نسبت به هر کلیک روی بنر هزینه پرداخت خواهید کرد. در تبلیغات همسان، تبلیغ شما با شکل و ظاهر سایت هدف تلفیق می‌شود و کاربر احساس می‌کند مطلب مرتبطی از همان سایت را میبیند.

تبلیغات کلیکی جستجوی گوگل AD

بهترین و شناخته شده ترین راه تبلیغات کلیکی Search AD است. در این نوع تبلیغ، شما کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری و بفروش سایت خود را انتخاب می‌کنید و کاربران گوگل با جستجوی آن کلمه کلیدی، سایت شما را جزء نتایج برتر مشاهده می‌کنند. در این تبلیغ هم شما نسبت به هر کلیک روی لینک سایت خود هزینه آن را پرداخت خواهید کرد.

این نوع تبلیغات به Google adwords نیز معروف است. حتما تا به حال مشاهده کرده اید که در گوگل به دنبال یک موضوع خاصی بوده اید و در کنار اسم بعضی از سایت ها عبارت AD یا حامی مالی وجود دارد. این سایت ها از تبلیغات کلیکی برای بیشتر دیده شدن استفاده کرده اند. بهترین و قدرتمندترین تبلیغات در جستجو، گوگل ادز است.

قیمت هر کلیک تبلیغات کلیکی

اگر تا اینجای مقاله همراه ما بوده باشید، حتما این سوال جذاب ذهن شما را درگیر کرده است که دقیقا قیمت هر کلیک بابت تبلیغات PPC چقدر است؟ قیمت هر کلیک چند است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه های تبلیغات کلیکی به 2 صورت ثابت و مزایده‌ای هستند.

قیمت ثابت تبلیغات PPC

قیمت ثابت یعنی در زمان اجرای کمپین بنر گیف یا همسان شما دقیقا مشخص می‌کنید که بابت هر کلیک می‌خواهید چقدر پرداخت کنید. سپس نسبت به مبلغ پرداختی بنر شما در سایت های پر بازدید یا متوسط قرار می‌گیرد. این هزینه در سال 1402 تقریبا 600 الی 1000 تومان بابت هر کلیک است.

قیمت مزایده ای تبلیغات PPC

در این نوع قیمت گذاری که مخصوص تبلیغات گوگل ادز است، همانطور که از نام آن مشخص است، هر سایتی مبلغ پیشنهادی بیشتری به گوگل بدهد، شانس کلیک بیشتری نیز خواهد داشت. برای مثال فرض کنید روی کلمه «طراحی سایت» 5 شرکت، تبلیغات کلیکی اجرا کرده اند. حالا با جستجوی این کلمه در گوگل ما 5 سایت را در ابتدای نتایج مشاهده خواهیم کرد و طبیعتا هر کدام از آن ها مبلغ پیشنهادی بابت هر کلیک بیشتری را در هنگام ایجاد کمپین تبلیغات کلیکی مشخص کرده باشد، رتبه بالاتری خواهد داشت!

سئو یا تبلیغات کلیکی PPC

همانطور که می‌دانید، سئو یعنی بهینه سازی سایت روی کلمات کلیدی هدفمند برای موتورهای جستجو! اگر سایت شما بهینه باشد و روی کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خودتان سئو شده باشد همیشه جزء نتایج برتر گوگل خواهید بود و دیگر نیازی نیست بابت هر کلیک هزینه ای پرداخت کنید! مزیت تبلیغات کلیکی نسبت به سئو عدم وابستگی به زمان است. سئو سایت عملیاتی بسیار زمان بر و اصولی است که حداقل 6 الی 9 ماه نیازمند زمان است ولی با تبلیغات کلیکی، فقط 10 دقیقه بعد از طراحی سایت می‌توانید جزء نتایج برتر گوگل بدرخشید!

اهمیت بنر در بازدهی تبلیغات کلیکی

در دو روش تبلیغات کلیکی یعنی بنر گیف و همسان اگر محتوای جذاب و حرفه ای نداشته باشید، طبیعتا نرخ کلیک و تبدیل تبلیغات شما بسیار پایین خواهد بود. برای سفارش انواع بنر تبلیغاتی حرفه‌ای برای تبلیغات کلیکی می‌توانید از سایت بنرساز www.Bannersaaz.ir سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. تیم طراحی بنرساز به صورت تخصصی در زمینه طراحی بنر گیف و انواع بنرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران بنرساز با شماره 09398899595 تماس حاصل کنید.

برچسب‌ها