همشهری آنلاین: ایستگاه متروی انقلاب 10 هزار مسافر داشته که جابه‌جایی این تعداد مسافران تنها در همین نخستین روز، بسیار خوب و قابل توجه است

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در نخستین روز افتتاح ایستگاه مهندس جعفر ربیعی در گفتگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب اظهار داشت: خط 4 متروی تهران مهم ترین محور شرقی - غربی متروی پایتخت محسوب می‌شود که پس از تکمیل روزانه حداقل ظرفیت جابه جایی یک و نیم میلیون مسافر را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خط 4 متروی تهران از میدان شهید کلاهدوز در شرقی ترین نقطه تهران تا اکباتان در غرب تهران ادامه خواهد داشت افزود: مسیر خط 4 مترو یکی از پرترددترین و شلوغ ترین مسیرهای شرقی - غربی شهر است که هم اکنون نیز خط یک BRT در این مسیر تعداد زیادی مسافر را به صورت روزانه جابه جا می‌کند.

وی تصریح کرد: با افتتاح ایستگاه میدان انقلاب، طول مسیر بهره برداری شده از خط 4 به 7 کیلومتر رسید و اکنون شهروندان می‌توانند از میدان انقلاب تا میدان شهدا را با مترو طی کنند.

ربیعی خاطرنشان کرد: قبل از راه اندازی ایستگاه میدان انقلاب در مسیر خط 4 روزانه بیش از 20 هزار مسافر جابه جا می‌شد که خوشبختانه با افتتاح ایستگاه میدان انقلاب، تعداد مسافران در مسیر 7 کیلومتری افتتاح شده افزایش خواهد یافت چنانچه پیش بینی        می‌شود تا یک ماه آینده تنها در ایستگاه میدان انقلاب روزانه به 20 هزار مسافر خدمات رسانی شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در ایستگاه میدان انقلاب در تمام ساعات روز و به طور کامل به شهروندان خدمات رسانی می‌شود اما سرفاصله حرکت قطارها 12 دقیقه است که امیدواریم تا یک و نیم ماه آینده سرفاصله حرکت قطارها را به 8 دقیقه برسانیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه میدان انقلاب جزء 3 میدان اصلی شهر محسوب شده و ایستگاه مترو آن در مجاورت بافت‌های آموزشی، تجاری، فرهنگی و مسکونی فشرده‌ای قرار دارد گفت: این ایستگاه به عنوان یکی از مهمترین ایستگاه‌های مترو میتواند جاذب بسیاری از سفرهای روزانه شهروندان باشد و از ترافیک محدوده تا حدی بکاهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ایستگاه میدان انقلاب می‌تواند روزهای جمعه به نمازگزاران خدمات رسانی کند و نمازگزاران را به محل برگزاری نماز جمعه انتقال دهد.

ربیعی در مورد تکمیل بخش‌های مختلف این ایستگاه گفت : رویکرد ما این است که در اولین فرصت ممکن ایستگاه هایی را که به مرحله بهره برداری می‌رسند در اختیار شهروندان قرار دهیم و به مرور کارهای تکمیلی مانند نصب آسانسور و پله‌های برقی  را پیگیری نماییم. در مورد این ایستگاه نیز تلاش می‌شود هرچه سریعتر برای رفاه مسافران و تردد آسان آنها پله برقی و آسانسور نصب شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایستگاه میدان انقلاب یک دسترسی در ضلع شمال غربی میدان دارد اما طبق برنامه ریزی صورت گرفته یک تا دو دسترسی دیگر در میدان انقلاب برای این ایستگاه ایجاد خواهد شد تا شهروندان بتوانند از هر ضلع میدان به راحتی به ایستگاه دسترسی داشته باشند.