همشهری آنلاین: جستجوی اقیانوس اطلس برای پیدا شدن هر اثری از هواپیمای گم شده فرانسه آغاز شده است.

به گزارش بی بی سی، تلاش صدها نیروی امداد فرانسه و برزیل برای پیدا کردن هر اثری از هواپیمای مفقود شدن فرانسه در اقیانوس اطلس آغاز شده است. [احتمال سقوط هواپیمای شرکت ایرفرانس]

گزارش‌ها حاکی از آن است که هنوز هیچ سرنخی از هواپیمای مسافربری خط ایرفرانس روز دوشنبه(11 خرداد) با 228 سرنشین از ریودوژانیرو به پاریس می‌رفت و پس از عبور از توفان ناپدید شده و از صفحه رادار خارج شده بدست نیامده است.[ هواپیمای مسافربری فرانسه ناپدید شد]

دولت فرانسه می‌گوید با وجود تلاش‌های گسترده نیروهای امداد و نجات که از سوی بسیاری از کشورها حمایت می‌شوند امید زیادی به یافتن بازماندگان حادثه وجود ندارد.

هواپیما اندکی پس از عبور از یک توفان و چهار ساعت پس از پرواز پیام اتوماتیکی در مورد مشکل اتصالی برق ارسال کرد که این آخرین پیام هواپیما بود و حدس زده می‌شود که صاعقه با آن برخورد کرده باشد.

اکثر مسافران این هواپیمای جدید 4 ساله، برزیلی یا فرانسوی بودند اما افرادی از 32 ملیت از جمله دست کم 5 انگلیسی در هواپیما حضور داشتند.

با تائید سقوط این هواپیما که خلبانی باسابقه داشته این مرگبارترین حادثه برای هواپیمایی ایرفرانس در 75 سال تاریخ فعالیت آن خواهد بود.

برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که خدمه یک هواپیمای مسافربری از وجود قطعات فلزی براق در آبهای اقیانوس اطلس خبر داده‌اند که می تواند بقایای هواپیمای گم شده باشد.