یکی از جدیدترین طرح‌های معماری برای خانه‌های ویلایی کلبه سوئیسی بوده که در بسیاری از شهرهای ایران به یک معماری ترند و پرطرفدار تبدیل شده است.

این ویلاها ظاهری بسیار جذاب و متفاوت داشته و معماری داخلی آن‌ها نیز مدرن و بسیار شیک است. در ماسال یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران می‌توانید تعداد زیادی از این ویلاها را ببینید. بنابراین اگر قصد اجاره ویلا ماسال را دارید، کلبه‌های سوئیسی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

کلبه سوئیسی چیست؟

کلبه‌های سوئیسی معمولا ساختمان‌های بلندی هستند که دو تا چهار طبقه دارند. فضای نشیمن آن‌ها بزرگ بوده و در طبقه اول قرار دارد. در اغلب معماری این کلبه‌ها سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در طبقه اول قرار دارد. اتاق زیر شیروانی نیز معمول جزء جدا نشدنی از کلبه‌های سوئیسی است. سقف این کلبه‌ها به صورت سقف مثلثی بلندی است که ظاهری زیبا و متفاوت به کلبه‌ها می‌دهد. این کلبه‌ها معمولا دارای پنجره‌های بزرگ در دو طرف دیوار هستند، از این رو فضای داخلی کلبه‌ها بسیار روشن و دلباز است.

کلبه سوئیسی مناسب چه کسانی است؟

شاید کلبه سوئیسی برای اجاره ویلا ماسال یک انتخاب زیبا باشد، اما ممکن است هر کسی این سبک معماری را نپسندد. این معماری مناسب چه کسانی است؟ اگر عاشق طرح‌های ساده، مینیمال و طبیعی هستید، این کلبه‌ها مناسب شما است. همچنین از آن جا که کلبه‌های چوبی معمولا در متراژهای کوچک ساخته می‌شوند، برای زوج‎ها یا خانواده‌های حداکثر چهار نفره مناسب خواهد بود. این کلبه‌ها معمولا در دل طبیعت ساخته می‌شوند. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که زندگی و اتراق کردن در طبیعت را دوست دارید، حتما از اقامت در این کلبه‌ها لذت خواهید برد.

مزایای کلبه سوئیسی

اگر برای اجاره ویلا ماسال یا خرید ویلا در این منطقه به دنبال کلبه سوئیسی هستید، باید قبل از انتخاب با مزایا و معایب این کلبه‌ها بیشتر آشنا شوید.

هزینه ساخت پایین

این کلبه‌ها هزینه طراحی و ساخت کمی دارند. معماری آن‌ها ساده و مینیمال است و برای ساخت آن ها اغلب از چوب استفاده می‌شود. از این رو اگر ویلا با چوب گران قیمت ساخته نشود، هزینه ساخت آن نیز چندان زیاد نخواهد بود.

نور طبیعی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این ویلاها معمولا پنجره‌های بزرگی دارند که باعث می‌شود فضای داخلی خانه در طول روز بسیار گرم و روشن باشد. نور طبیعی در طول روز باعث ایجاد انرژی مثبت در خانه نیز می‌شود.

سازگاری با محیط زیست

اگر شما نیز از جمله افراد حامی محیط زیست هستید، برای اجاره ویلا ماسال یا شهرهای دیگر دنبال کلبه‌های سوئیسی بگردید. چوب استفاده شده برای ساخت این کلبه‌ها معمولا پس از تخریب سازه مورد بازیافت قرار می‌گیرد. از طرف دیگر میزان مواد شیمیایی مورد استفاده برای ساخت ویلا در مقایسه با سازه‌های دیگر کمتر است. در نتیجه این نوع معماری سازگاری قابل توجهی با محیط زیست دارد.

مقاومت در برابر باران و برف

سقف شیبدار این کلبه‌ها باعث می‌شود برف و باران روی سقف جمع نشده و به سمت پایین هدایت شوند. بنابراین آب باران و برف بر روی سقف جمع نخواهد شد.

معایب کلبه سوئیسی

برای آن که بتوانید هنگام اجاره ویلا ماسال یا هر شهر دیگر بهترین انتخاب را داشته باشید، باید در کنار مزایا، معایب این اقامتگاه‌های زیبا را هم بدانید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این کلبه‌ها معمولا در متراژهای کم طراحی و ساخته می‌شوند. از این‌رو برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه مناسبی به شمار نخواهد رفت. همچنین با توجه به سقف بلند این کلبه‌ها گرم کردن آن در روزهای سرد سال نیاز به انرژی زیادی دارد. بنابراین اگر در فصل سرد سال قصد سفر دارید، از گرم بودن فضای داخلی کلبه مطمئن شوید.

اجاره کلبه سوئیسی در ماسال

در ماسال شما می‌توانید بیشتر از هر شهر دیگر کلبه‌های سوئیسی بینید. اجاره این کلبه‌ها مانند اجاره دیگر ویلاها انجام شده و شما می‌توانید در سایت علی بابا به راحتی تمامی ویلاهای اجاره‌ای ماسال از جمله کلبه‌های سوئیسی را ببینید، تصویر هر ویلا را بررسی کنید، قیمت‌ها را مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. شما می‌توانید به صورت آنلاین و از چند روز قبل از سفر در فضایی ایمن هزینه ویلا را پرداخت و آن را رزرو کنید. در نتیجه هنگام سفر نگرانی بابت محل اقامت خود نخواهید داشت.

برچسب‌ها