حمید هیدارن: با نتایجی که در بازی‌های معوقه گروه دوم از لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور شکل گرفت، سه‌شنبه هفته گذشته عملا شانس‌ مس رفسنجان برای حضور در جمع 2 تیم برتر این گروه به صفر رسید و حالا این رقابت فشرده و شانه به شانه شاهین پارس جنوبی بوشهر و تراکتورسازی تبریز است که تکلیف تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر فصل آینده را مشخص می‌کند.

تا قبل از بازی دیروز هر 2 تیم 50 امتیازی بودند اما تفاضل گل بهتر تراکتورسازان، آنها را در فاصله 2 هفته مانده به پایان مسابقات گروه دوم، صدرنشین جدول رده‌بندی کرده بود. پس از پیروزی ارزشمند یک بر صفر تراکتورسازی مقابل پیام مخابرات شیراز که روز سه‌شنبه در ورزشگاه حافظیه رخ داد، سراغ ناصر شفق مدیرعامل نام‌آشنای این باشگاه رفتیم تا اوضاع و احوال تیم را در این روزهای پایانی لیگ دسته اول از زبان وی جویا شویم. متن گفت‌وشنود صورت گرفته در ذیل از نظرتان می‌گذرد؛

  • به نظر می‌رسد راه صعود به لیگ برتر تا حدود زیادی طی شده است، احتمال اینکه صعود شما، از گروهتان به صورت‌ مستقیم و نه به واسطه بازی‌های مرحله پلی‌آف صورت پذیرد، چند درصد است؟ 

 با آنکه تا این لحظه ما صدرنشین گروه دوم محسوب می‌شویم اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست. من به شخصه عقیده دارم بازی مقابل مس رفسنجان که در ورزشگاه شهدای نوش‌آباد برگزار خواهد شد، حکم کلید حل معمای تیم‌های صعودکننده گروه را دارد.

 (این مصاحبه قبل از بازی 11 خرداد انجام شده است). البته رقیب سرسخت تراکتورسازی در این گروه که شاهین پارس جنوبی بوشهر محسوب می‌شود نیز در همان روز میهمان داماش لرستان است. شاید هم در همان روز تکلیف مشخص شود. 

  •  اما به نظر می‌رسد بازی باقیمانده شاهین پارس جنوبی به نسبت راحت‌تر از دیدار بعدی تراکتورسازی باشد. این قضیه را چگونه حلاجی می‌کنید؟

اتفاقا مس رفسنجان در دیدار با یکی از همین تیم‌های انتهای جدولی بود که به تساوی دست یافت تا از حضور در مرحله پلی‌آف هم ناامید شود. به نظر من حتی بازی پایانی شاهین پارس جنوبی با دیهیم اهواز را نباید ساده تلقی کرد.

با تمام این تفاسیر معتقدم صعود از گروه، دست خودمان است و اگر بازی هفته بیست‌وپنجم مقابل مس رفسنجان را با پیروزی پشت سر بگذاریم، ‌حکم صعود در جیبمان خواهد بود. البته این کار بسیار سختی است اما غیرممکن نیست. مس رفسنجان در همین ورزشگاه شهدای نوش‌آباد بود که استقلال تهران را در جام حذفی مغلوب کرد.

  • تراکتورسازی طی سالیان گذشته هیچگاه به اندازه امروز بوی لیگ برتری شدن نمی‌داد. فکر می‌کنید آرزوی طرفداران پرشمار تیم در روزهای آتی محقق می‌شود؟

تمام هدف دست‌اندرکاران باشگاه، رساندن تراکتورسازی به لیگ برتر و تحقق آرزوی 8 ساله طرفداران تیم است. ما روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم تا دل میلیون‌ها هوادار تراکتورسازی را شاد کنیم و امیدواریم با دعای خیر دوستداران تیم و عنایت پروردگار، به هدفمان دست پیدا کنیم.

  • به فرض اگر در گروهتان دوم شوید، احتمالا باید با شهرداری تبریز در مرحله پلی‌آف رو در رو شوید. این مشکل کار را چگونه می‌بینید؟ مصاف 2 تیم همشهری که به صعود یکی و ناکامی دیگری منجر خواهد شد.

البته تمام سعی و تلاش ما بر این است که صعودی مستقیم به لیگ برتر داشته باشیم و از طرفی امیدواریم شهرداری تبریز به‌عنوان تیم دوم گروه اول، در بازی‌های مرحله پلی‌آف جواز صعود دریافت کند.

اما اگر به قول شما شاهد رویارویی 2 تیم تبریزی در مرحله پلی‌آف باشیم، حداقل حسن قضیه این است که مطمئنا تبریز در لیگ برتر فصل آینده یک نماینده خواهد داشت. البته بهترین شرایط از نظر ما، حضور همزمان تراکتورسازی و شهرداری تبریز در لیگ برتر فصل 89-88 است که تحقق آن دور از دسترس نیست.

همشهری استانها