تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹

فلوریدا: در حالی که 2 سارق بانک موفق به فرار شده بودند، یک بدشانسی تمام عیار موجب دستگیری‌شان شد.

ماجرا از این قرار بود که سارقان وارد بانک شده و چندین هزار دلار پول سرقت کردند. این سارقان که 35 و 38 ساله بودند، پس از سرقت موفقیت‌آمیز از بانک پا به فرار گذاشته و سوار بر خودرو از محل دور شدند.

اما هنوز چند کیلومتر از بانک دور نشده بودند که بنزین این خودرو تمام شد و این درحالی بود که پلیس در تعقیب شان بود. البته آنها تلاش کردند پای پیاده از دست پلیس فرار کنند اما در این اقدام هم شانس نیاورده و ماموران آنها را دستگیر کردند. آنها پس از دستگیری گفتند به اندازه‌ای سرگرم نقشه سرقت بودند که فراموش کرده بودند باک خودروشان خالی است.

مادرزن علیه داماد

کالیفرنیا: مادرزنی که از اذیت و آزار‌های دامادش نسبت به دختر 21 ساله‌اش به ستوه آمده بود، او را ربود. این زن میانسال پس از دستگیری به پلیس گفت که دامادش همواره دخترش را آزار می‌داده و او از اینکه نمی‌توانسته کاری برای دخترش انجام دهد خودش را سرزنش می‌کرده است.

گزارش پلیس حاکی از آن است که این زن به همراه یکی از دوستانش، دامادش را که در حال رفتن به محل کار بوده، ربوده و او را به زیرزمین خانه‌اش برده است. آنها پس از بستن دست و پای این مرد او را تهدید کردند از همسرش جدا شود و این مرد هم در ظاهر پذیرفت.

اما هنگامی که آنها او را آزاد کردند تا مقدمات جدایی از همسرش را فراهم کند، مستقیما به اداره پلیس رفت و ماجرای ربوده شدنش را برای آنها شرح داد. گفتنی است دختر این زن میانسال که همیشه از شوهرش شاکی بوده است نیز هم‌اکنون یکی از شاکیان پرونده آدم‌ربایی مادرش است.

روز کاری سارق

نیوجرسی: از این پس روز‌های پنجشنبه هر هفته برای سارقی که در این روز از 6 بانک سرقت کرده، یک روز کاری به‌شمار می‌آید. این سارق پذیرفته که در فاصله یک ماه تنها در روز‌های پنجشنبه، دست کم به 6 بانک دستبرد زده است. البته او پس از آخرین سرقت که در همین روز اتفاق افتاد، توسط پلیس دستگیر شد.

وی اعتراف نکرده که چرا پنجشنبه‌ها را به عنوان روز کاری انتخاب کرده است اما پلیس می‌گوید همین اقدام وی سرنخ‌های لازم را برای دستگیری‌اش به دست ماموران داده است. به گفته پلیس، پیروی از یک الگوی خاص برای سرقت، راه را برای پیگیری‌ها هموارتر می‌کند.

این سارق با برنامه، احتمالا به 20 سال حبس محکوم خواهد شد. این درحالی است که همسایگان این سارق در بررسی‌های محلی اعلام کرده‌اند که او معمولا در روز‌های پنجشنبه دیر از خواب بیدار می‌شده و به امور روزمره‌اش رسیدگی می‌کرده است.

تقلب برای افزایش حقوق

منهتن: کارمندی که به عنوان مدیر بخش‌ بازاریابی در یک روزنامه مشغول به کار بود به دلیل چاپ آگهی تقلبی از کارش برکنار شد. این زن که وظیفه جذب آگهی‌ها را برعهده داشت و هرچه آگهی بیشتری جذب می‌کرد، دستمزدش هم بالاتر می‌رفت، تصمیم گرفت با یک ترفند، میزان آگهی‌ها و در نتیجه دستمزدش را بالا ببرد.

به همین دلیل او یک آگهی تقلبی از طرف یک شرکت فرضی طراحی کرد و آن را در روزنامه به چاپ رساند.

این زن از این طریق توانست 12 هزار دلار درآمد کسب کند اما هنگامی که رئیس وی برای پیگیری هزینه آگهی با شماره درج شده در این تبلیغ تماس گرفت، متوجه شد چنین شرکتی وجود خارجی ندارد و کارمندش در این مورد دست به تقلب زده است. در حال حاضر این زن ، هم موقعیت کاری‌اش را از دست داده و هم در انتظار رای دادگاه به سر می‌برد.