امروز، جمعه‌، ۱۳ بهمن در اغلب مناطق کشور شاهد بارش برف و باران هستیم و هشدارهای هواشناسی نشان می‌دهد ۲ سامانه بارشی جدید هم در راه است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در بیشتر مناطق کشور بارش داریم که اغلب به صورت برف است به همشهری آنلاین‌ گفت: از بعد از ظهر امروز از میزان بارش‌ها در غرب کاسته می‌شود و گستره بارش‌ها به سمت شرق و شمال شرق در حرکت است.

کبری رفیعی با بیان اینکه روز شنبه، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و باران را تجربه خواهند کرد، افزود: در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان هم بارش داریم. بارش‌ها در مناطق جنوبی‌تر همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی فعلی شنبه از کشور خارج می‌شود، از فعالیت سامانه بارشی جدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه و همچنین ورود سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه از غرب کشور خبر داد.

رفیعی توضیح داد: هشدار نارنجی که چند روز قبل صادر شد، به قوت خود باقی است، اما با توجه به میزان بارش برف در روزهای جمعه و شنبه، امروز و فردا احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات به ویژه البرز مرکزی، غربی و شرقی وجود دارد و همچنین مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر هم لغزندگی خواهند داشت.

او از صدور هشدار سطح زرد هم خبر داد و افزود: این هشدار در ارتباط با دو پدیده کاهش محسوس دما و همچنین بارش‌های روز شنبه است. کاهش دما در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، قم، مرکزی، کهگیلویه و بریواحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری و نیمه غربی اصفهان منجر به مخاطره یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود. همچنین ادامه بارش‌ها در روز شنبه در شرق کشور موجب کاهش دما و یخ‌زدگی در این مناطق خواهد شد.

امروز در نیمه شمالی فارس، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید را خواهیم داشت.

منبع: همشهری آنلاین