به گزارش همشهری آنلاین از موتور۱، حالا خبرها حاکی از رونمایی رسمی از این خودرو تا ۱۵ اسفند است.
یکی از سخنگویان دوج این تاریخ را تایید کرده است. مت مک آلیر، معاون ارشد رئیس کارخانه، جزئیاتی را در نشست اخیر شرکت J.D. Power Auto Summit در لاس وگاس فاش کرد.
به گفته او، این خودروی برقی جدید روی مسافت پیموده شده یا ضریب درگ پایین تمرکز نخواهد کرد و آن را «نسل بعدی خودروهای عضلانی» نامید.
اکنون سوال اصلی این است که چه چیزی در مقایسه با آنچه از زمان معرفی کانسپت Charger Daytona در سال ۲۰۲۲ دیده و شنیده ایم تغییر کرده است.
اکنون سوال اصلی این است که از زمان معرفی مفهومی چارجر دیتونا در سال ۲۰۲۲، چه چیزی در مقایسه با آنچه دیده و شنیده ایم، تغییر کرده است.
این خودرو به عنوان یک مفهومی نزدیک به تولید معرفی شد و طراحی آن تقریبا همان نسخه تولیدی که دوج در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشت، به نظر می رسد.
برخی از خطوط برجسته بدنه کم رنگ شده اند و آینه های جانبی شکلی معمولی دارند. اما هدلایت های باریکی که در طرفین قرار گرفتهاند، با اسپویلری که هوا را روی کاپوت هدایت میکند، همچنان وجود دارند. قسمت حجیم عقب هم بسیار شبیه به مدل مفهومی است.
بیشتر بخوانید:
درباره آنچه زیر پوست این ببر سیاه وحشی وجود دارد باید گفت که دوج چندین پیکربندی الکتریکی احتمالی را در نمایشگاه SEMA ۲۰۲۲ نشان داد.
چارجر دیتونا پایه می تواند با حدود ۴۵۵ اسب بخار قدرت شروع شود، اما مدل ۸۰۰ ولتی ۲ موتوره Banshee باید از ۸۰۰ اسب بخار فراتر رود.
گزارشهای تایید نشده میگویند که این رقم میتواند نزدیک به ۹۰۰ اسببخار باشد و عملاً از قدرتمندترین «چارجر هِلکت» در نسل قبلی پیشی بگیرد.
معمای بزرگتر این است که آیا یک موتور احتراق داخلی هم «چارجر» را تغذیه می کند یا خیر. دوج هنوز به طور علنی چیزی در این مورد نگفته و ترجیح می دهد این شایعات را تایید یا رد نکند. اگر درست باشد، بنابراین موتور ۳.۰ لیتری ۶سیلندر خطی با توربوشارژ دوقلو، موتور منتخب خواهد بود و چنین مدل هایی به جای اینکه چارجر دیتونا باشند، خیلی راحت همان «چارجر» خواهند ماند. با توجه به موضع فورد در حفظ موستانگ V۸ چارجر احتراقی در کنار دیتونا برقی منطقی به نظر می رسد.
با این حال، در ۵ مارس(۱۵ اسفند) به بیشتر این سوالات و کنجکاوی ها پاسخ داده خواهد شد.